hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > اقدامات ماندگار بسیج سازندگی قم در محرومیت‌زدایی و اشتغال/ راه‌اندازی 250 صندوق قرض‌الحسنه و اهدای صدها سری جهیزیه

مسوول بسیج سازندگی قم:

اقدامات ماندگار بسیج سازندگی قم در محرومیت‌زدایی و اشتغال/ راه‌اندازی 250 صندوق قرض‌الحسنه و اهدای صدها سری جهیزیه

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم، اقدامات پردامنه محرومیت زدایی، پرداخت تسهیلات اشتغال، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، اهدای جهیزیه و لوازم تحریر را بخشی از فعالیت های مستمر بسیج سازندگی قم در طول سال یاد کرد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران در قم، سرهنگ پاسدار علیرضا ایراندوست در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نام و یاد شهدای جهادگر، بیان داشت: فعالیت‌های جهادگران قمی در تمامی ایام سال تداوم دارد و اعضای گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در مناطق کمتر برخوردار قم و سایر استان‌های کشور حاضر می‌شوند و به ارائه خدمات مورد نیاز آنان می‌پردازند.


پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام‌های سازمان بسیج سازندگی قم برای اشتغالزایی در استان،‌ افزود: در همین ارتباط سال گذشته ۱۸۵ فقره تسهیلات تبصره ۱۶ به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد که این روند همچنان نیز ادامه دارد و ما امیدواریم مابقی افراد معرفی شده به بانک‌ در این خصوص نیز بتوانند تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی همچنین گفت: در سال‌جاری نیز تسهیلات تامین جهیزیه با معرفی سازمان بسیج سازندگی به متقاضیان نیازمند پرداخت می‌شود که در این رابطه نیز به دنبال جذب حداکثری اعتبارات تخصیص یافته به‌منظور تسهیل فرآیند خرید وسایل مورد احتیاج در تامین جهیزیه افراد متقاضی هستیم.
ایراندوست بیان داشت: بسیج سازندگی استان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در پشت‌بام‌ خانه‌ها نیز فعالیت خوبی را آغاز کرده‌ و در این رابطه ۲۵۰ فقره پروانه برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها صادر شده‌است،‌ همچنین فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان اجرای این کار نیز در دستور کار بانک‌های عامل است.
وی افزود: در موضوع آموزش و مهارت افزایی نیز تعامل و همکاری خوبی با سایر مجموعه‌های مرتبط همچون جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی و کاربردی داریم و در این خصوص به ارائه آموزش‌های لازم مهارتی به علاقه‌مندان و همچنین اعطای مدرک به آنان می‌پردازیم.
راه اندازی 250 صندوق قرض الحسنه
وی با اشاره به فعالیت ۲۸۵ صندوق قرض الحسنه در زیر مجموعه بسیج سازندگی استان و پرداخت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات توسط آن‌ها به متقاضیان، گفت: با حمایت این صندوق‌ها ۴۴۳ نفر در ۲۵ عرصه شغلی در قالب مشاغل خرد و خانگی، مشغول به‌کار و کسب درآمد شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم گفت: عرضه محصولات تولید شده توسط فعالان مشاغل خانگی موضوعی بسیار مهمی است و ما در استان قم تلاش کردیم در تمامی ایام سال نمایشگاه‌های کوچک و بزرگی را برای عرضه این محصولات و کمک به فروش فعالان این بخش ایجاد کنیم.
وی با اشاره به موفقیت طرح تاسیس دهکده اقتصاد مقاومتی در قم و استقبال فعالان اقتصادی از آن، افزود: همچنین با معاون اقتصادی استاندار و سایر مسئولان استان برای راه‌اندازی نمایشگاه دایمی اقتصاد مقاومتی و عرضه محصولات مشاغل خانگی در قم تفاهم نامه امضا کردیم و در این نمایشگاه که به زودی افتتاح خواهد شد کالاهای تولید شده توسط فعالان این بخش در کنار محصولات لوازم خانگی ایرانی عرضه خواهد شد.


اهدای 1000 سری جهیزیه


وی ادامه داد: بسیج سازندگی در زمینه کمک‌های مومنانه نیز بسیار فعال است و در همین رابطه سال گذشته یک‌هزار سری جهیزیه به افراد نیازمند تقدیم شد، امسال نیز ۴۰۰ سری جهیزیه را به زوج‌های جوان نیازمند استان تقدیم خواهیم کرد؛ همچنین این نهاد بیش‌از ۳۶ هزار بسته لوازم التحریر و ۱۰۹ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹۸ میلیارد تومان را میان نیازمندان استان توزیع کرد.
ایراندوست در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این نهاد در زمینه عمران و آبادانی مناطق روستایی استان در بخش‌های مختلف همچون احداث جاده و آبرسانی اشاره کرد و گفت: در بحث آبرسانی یکی از بزرگترین طرح‌های آبرسانی در مناطق روستایی استان (کهک و خلجستان) توسط بسیج سازندگی قم در حال اتمام است، ما در این خصوص ۶ مخزن را احداث کردیم و تنها تکمیل خطوط انتقال مانده‌است و به زودی تا فرارسیدن تابستان شاهد بهره‌برداری کامل از آن خواهیم بود.
وی افزود: همچنین برای آبرسانی به روستاهای دارای زیر ۲۰ خانوار جاده قدیم قم - تهران نیز طرح‌هایی در دست اجرا داریم و کار آبرسانی به ۶ روستای این منطقه به زودی به پایان می‌رسد.
اصلاح شبکه آبرسانی 80 روستای استان قم
وی ادامه داد: بسیج سازندگی قم در خصوص اصلاح شبکه و لوله‌گذاری آب در ۸۰ روستای استان فعالیت‌های خوبی را به انجام رساند، در همین رابطه ۳۹ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال توسط این نهاد انجام شد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد