hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > حق‌آبه هیرمند اولویت اول دستگاه‌ها باشد

مالکی:

حق‌آبه هیرمند اولویت اول دستگاه‌ها باشد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید موضوع حق‌آبه هیرمند اولویت اول دستگاه‌ها باشد، گفت که معاون اول رئیس جمهور وعده برگزاری جلسه‌ای برای پیگیری حق‌آبه هیرمند را داده است.

 به گزارش رویداد ایران فداحسین مالکی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های ممتد شرایط سختی از لحاظ کمبود آب بر مردم استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد. در این بین طالبان قول‌های متعدد به دستگاه دیپلماسی داده است؛ براین اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرد و جلساتی با دستگاه‌های دولتی همچون وزارتخانه‌های خارجه و نیرو و دستگاه‌های حاکمیتی در موضوع حق‌آبه هیرمند تشکیل داد.

وی توضیح داد: گزارش وزارت نیرو شرایط سخت آبی را در سیستان و بلوچستان تایید می‌کند که اگر تا دو سه ماه دیگر آب نیاید، مشکلات جدی داریم؛ در روزی که رئیس جمهور برای استیضاح آقای فاطمی امین در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد گزارشی به رئیس جمهور دادم که ایشان هم تاکید کرد که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. نامه‌ای هم به آقای مخبر نوشتیم که اولین جلسه حاکمیتی برای پیگیری حق‌آبه هیرمند گذاشته شود و این موضوع به عنوان اولویت اصلی کشور باشد.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌ اعتقاد که «تاکنون موضوع حق‌آبه هیرمند اولویت دستگاه‌ها نبوده است»، اظهار کرد: پیشنهاد ما به آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه این بود که جلسه‌ای به ریاست ایشان در موضوع حق‌آبه هیرمند تشکیل شود اما ایشان پیشنهاد کرد که با توجه به دستگاه‌هایی همچون ستاد کل و شورای عالی امنیت ملی بهتر است جلسه در سطح بالاتری یعنی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.

مالکی اظهار کرد: براین اساس کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد تشکیل جلسه به ریاست معاون اول رئیس جمهور را داد و در حال پیگیری برگزاری آن است تا با استفاده از ابزارها آب هیرمند در منطقه جاری شود یا این‌که تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

وی در پایان گفت: تاکید رئیس جمهور این است که باید موضوع حق‌آبه هیرمند پیگیری شده که برهمین اساس هم ما یادداشتی با آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نوشتیم و ایشان هم قول برگزاری جلسه برای پیگیری حق‌آبه هیرمند را داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد