hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > آغاز حفر چاه گمانه در منطقه بندان برای تامین آب اضطراری دشت سیستان

آغاز حفر چاه گمانه در منطقه بندان برای تامین آب اضطراری دشت سیستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از شروع عملیات حفر چاه گمانه نیمه‌عمیق در منطقه «بندان» طی چند روز آینده خبر داد.

 به گزارش رویداد ایران علیرضا قاسمی در زاهدان از شروع عملیات حفر چاه گمانه نیمه‌عمیق در منطقه «بندان» طی چند روز آینده خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، طراحی خطوط انتقال نیز تکمیل شده و در صورت مثبت بودن نتایج تامین آب، این خطوط با ظرفیت مناسب دشت، در برنامه اجرا قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: منطقه حاشیه رودخانه و دشت بندان بر اساس بررسی‌های انجام شده مستعد برای تامین آب است، این دشت در فاصله 70 کیلومتری شمال غرب سیستان واقع شده و یکی از مناطقی است که برای تامین آب اضطراری سیستان در برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: پیرو مصوبات تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان در دی‌ماه سال گذشته مقرر شد، حفر پنج حلقه چاه گمانه در منطقه صورت پذیرد، که با توجه به پیشرفت مطلوب حفاری چاه‌ها در دشت هامون هیرمند و حرمک، حفر چاه‌های بندان نیز انجام شود.

قاسمی با اشاره به بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از این طرح بیان کرد: در این بازدید مقرر شد، حفر چاه‌های گمانه جدید طی چند روز آینده آغاز شود.  تاکنون یک دستگاه حفار به منطقه اعزام شده و طی چند روز آینده دستگاه دوم نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در حال حاضر طراحی خطوط انتقال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انجام و در صورت مثبت بودن نتایج تامین آب خطوط انتقال با ظرفیت مناسب دشت، در برنامه اجرا قرار خواهد گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد