hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بیشترین تصادف جاده‌های گلستان در سال گذشته بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ داد

رییس پلیس راه گلستان‌:

بیشترین تصادف جاده‌های گلستان در سال گذشته بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ داد

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیشترین وقوع تصادف جاده‌های گلستان در سال گذشته از ساعات ۱۶ تا ۲۰ میباشد.
سرهنگ محمود شهرکی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان افزود: باتوجه به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیشترین ساعت وقوع تصادفات جاده ای از ساعت 16 الی 20  می باشد و دلیل اصلی حوادث ترافیکی در این ساعات خستگی رانندگان است که دچار خواب آلودگی شده و قربانی تصادف می شوند، لذا رانندگان  و سرنشینان خودرو نکات زیر را سر لوحه کار خود قرار دهند تا شاهد اینگونه حوادث در سطح راههای استان نباشیم
1-هرگز هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنیم و سعی کنیم قبل از رانندگی طولانی به قدر کافی استراحت کنیم.

2-بعد از دو ساعت رانندگی در جای مناسب توقف کنیم و بمدت 10 تا 15 دقیقه استراحت نماییم.

وی  خطاب به سرنشینان خودرو افزود: سرنشینان خودرو لطفا حواستان به راننده باشد هر چند وقت یکبار به صورتش نگاه کنید، با او صحبت کنید و از خواب آلود نبودن او مطمئن شوید. 

سرهنگ محمود شهرکی در آخر ضمن تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزودند : رانندگان عزیز در طول مسیر سفر خود توصیه های پلیس را جدی بگیرند و با پلیس که خود را خادم مردم می‌دانند همکاری لازم را داشته باشند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: با توجه به فوت ۳۵۹ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌ای استان، بطور متوسط روزانه یک نفر در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند. 

 سرهنگ محمود شهرکی  اظهار کرد: این تعداد فوت شده در اثر ۳۰۱ مورد تصادف رخ داده، به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در ۲ هزار و ۷۴۵ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان ۳ هزار و ۴۴۵ نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف خسارتی در استان داشتیم و کل نفرات تصادف کرده در سال گذشته ۶ هزار و ۹۸ نفر بود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: در تصادفات منجر به فوت سال گذشته سهم موتورسواران ۱۲۹ نفر و عابرین پیاده ۶۰ نفر بوده که مجموع این ۲ کاربر ترافیکی سهم ۵۳ درصدی را داشتند.

شهرکی افزود: جاده‌های علی‌آبادکتول - آزادشهر، گرگان - کردکوی و نیز گرگان - فاضل‌آباد بیشترین تعداد تصادفات همراه با مجروحین و فوتی‌ها را به همراه داشتند.

وی ادامه داد: جاده علی‌آبادکتول - آزادشهر با ۵۶۶ مورد تصادف شامل ۲۲ فوتی شاهد بیشترین تصادف در جاده‌های گلستان طی سال قبل بود و پس از آن مسیر جاده گرگان - فاضل‌آباد با ۵۰۴ تصادف و گرگان - کردکوی با ۴۸۵ تصادف در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: توجه نکردن به جلو با ۳۵ درصد، تجاوز از سرعت مطمئنه با ۲۶ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۱۴ درصد، بیشترین سهم را در وقوع حوادث ترافیکی گلستان دارد.

شهرکی با اشاره به وجود ۶۷ تقاطع غیرایمن در جاده‌های گلستان گفت: بستن این گذرگاه‌ها و ایجاد محل امین تردد خودرو، مهمترین راه کاهش بروز تصادف در این بریدگی‌ها است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون چهار تقاطع غیرایمن استان بسته شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که بریدگی‌های جاده‌های گلستان استاندارد نشده و ایمنی مسیرهای بزرگراهی استان تقویت نشود آمار تصادفات جاده‌ای استان کاهش نخواهد یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد