hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی به کار خود پایان داد

همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی به کار خود پایان داد

همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی با پیام تصویری آیت الله نوری همدانی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی به همت دفتر تبلیغات اسلامی در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

به گزارش رویداد ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در این همایش که با حضور علما و طلاب حوزه علمیه در مدرسه دارالشفا برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله صافی محدث عالی‌مقام و شخصیتی ولایی و مهدوی در صدسال اخیر بودند. پدر ایشان ملامحمدجواد صافی گلپایگانی از مجتهدین بزرگ و کسانی بودند که در مسئله مهدویت تالیفات گسترده‌ای داشتند وشیدای امام عصر(عج) بودند و مرحوم والد ما در چنین خاندانی پرورش یافتند.

این استاد حوزه ادامه داد: اشعار پدر ایشان در خصوص امام زمان(عج) هم اشعار عجیب و زیبایی است؛ پدر ایشان در برابر بهائیت و منحرفان ایستادند. برخی بهائیون در گلپایگان به تبلیغ عقیده خود می‌پرداختند ولی والد ایشان یک تنه همه آنها را بیرون کرد.

وی با بیان اینکه همه بزرگان آیت‌الله صافی را به عنوان محدث و فقیه کلامی می‌شناسند گفت: اما امتیاز بزرگی که ایشان دارند همان مسئله اظهار علاقه و ارادت به ساحت مقدس آقا امام زمان(عج) است که ایشان را به عنوان مرجع مهدوی معرفی کرده است؛ شخصیتی که در همه عمر در خدمت به ساحت مقدس امام زمان از جوانی تا پیری در شهر و کشور خود و شهرها وکشورهای دیگر بودند.

این استاد حوزه ادامه داد: همه هم و غم ایشان این بود که امام زمان(عج) را به مردم معرفی کرده و انس مردم با امام عصر بیشتر شود.حجت الاسلام یوسفیان نیز در این مراسم با بیان اینکه در این کمیسیون تخصصی هشت مقاله فرصت ارائه بدست آوردند، بیان کرد: در این مقالات ماهیت شناسی انتظار از دیدگاه این مرجع تقلید مورد بحث قرار گرفته است.
رییس کمیسیون مبانی انتظار و مهدویت در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی(ره)  ادامه داد: در این مقالات نگاه آیت الله صافی گلپایگانی به مباحث مهدویت یک نگاه پویا و فعال و رو به جلو است و البته بحث های چالشی که در ارتباط با مهدویت وجود داشت نیز در برخی از مقالات مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام صالحی نیز در این مراسم با بیان اینکه در کمیسیون تخصصی آثار مهدوی آیت الله صافی به بررسی موضوعی آثار و کتاب های این عالم وارسته و فقید پرداخته شد، افزود: به جرات می توان گفت مهمترین اثر آیت الله صافی گلپایگانی(ره) این اثر را در 30 سالگی نوشته است، بیان کرد: اینکه یک نفر در این سن به آن پختگی و کاملیت رسیده باشد که بتواند چنین اثری را به رشته تحلیف درآورد در نوع خود شبیه به یک معجزه می تواند باشد.
رییس کمیسیون بررسی آثار مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: در بررسی آثار این مرجع فقید می توان به نکات و تحلیل های بسیار ارزشمندی از آیت الله صافی دست یافت که برای برون رفت از مشکلات بسیار راه گشا خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک دیگر سخنران اختتامیه همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی (ره) بود که گزارشی از کمیسیون شاخص های منتظران و جامعه منتظر در اندیشه آیت الله صافی ارائه  و بیان کرد: تمرکز بیشتر این کمیسیون بر شاخص ها و ویژگی های جامعه منتظر از بعد اجتماعی بوده است.
وی با بیان اینکه پژوهشگران مهدوی بایستی به فکر آسیب های اجتماعی باشند، تصریح کرد: بعد از تحولات اخیر و آسیب هایی که کشور دید باید حوزه نسبت به گذشته تغییر کند و ما شاهد یک حوزه در میدان و پا به رکاب باشیم و در این راستا امیدواریم سند توسعه فرهنگ مهدویت که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است زودتر به نتیجه برسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد