hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ریکاردو آلوز؛ شاه‌ماهی پرمشتری تراکتور

ستاره پرتغالی تیم تبریزی در آسمان فوتبال ایران بی‌رقیب مانده است

ریکاردو آلوز؛ شاه‌ماهی پرمشتری تراکتور

ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور بافاصله‌ای قابل‌توجه نسبت به مهدی ترابی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش به‌سوی کسب عنوان بهترین گلساز لیگ گام برمی‌دارد.ترابی تاکنون در هشت گل تیمش ایفای نقش کرده و پنج پاس گل با آلوز فاصله دارد.




هترین پاسور لیگ فصل جاری با 13 پاس گل در صدر جدول برترین ها ایستاده و بعید است این عنوان را از دست بدهد. درحالی‌که تنها دو هفته به پایان لیگ 22 باقی‌مانده است ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور بافاصله‌ای قابل‌توجه نسبت به مهدی ترابی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش به‌سوی کسب عنوان بهترین گلساز لیگ گام برمی‌دارد.ترابی تاکنون در هشت گل تیمش ایفای نقش کرده و پنج پاس گل با آلوز فاصله دارد. نفر سوم این جدول هم رامین رضائیانی است که هفت بار برای مهاجمان تیمش فرصت گلزنی ایجاد کرده ازجمله ستاره‌های درخشان سپاهان به شمار می‌رود. با این اوصاف بعید است ترابی و رضائیان بتوانند فاصله ایجادشده با هافبک تراکتور را جبران کنند. ریکاردو آلوز، هافبک پرتغالی تیم تراکتور، آخرین بار در هفته نوزدهم توانسته بود پاس گل بدهد و پس‌ازآن 155 روز از ارسال پاس گل ناکام بود اما سرانجام موفق شد این طلسم را بشکند.در دقیقه ۷۳ بازی با مس کرمان، پاس به عقب حامد پاکدل با ارسال سرضرب ریکاردو همراه شد و گوستاو واگنین در تیر دو به‌خوبی این توپ را قطع کرد و دروازه مس کرمان را گشود.این سیزدهمین پاس گل ریکاردو آلوز بود که 9 بازی بعد از دوازدهمین پاس گل او به ثبت رسید تا او جایگاهش در صدر جدول گلسازان لیگ برتر را حفظ و به‌نوعی آقای پاس گلی خود را قطعی کند. آلوز بعدازاین پاس گل خوشحالی شدیدی را انجام داد تا مشخص شود این دوری از گلسازی برای خود او هم از اهمیت زیادی برخوردار بود. او پیش‌تر قول داده بود که به‌زودی به مدار گلسازی بازخواهد گشت.ستاره تراکتور حالا تنها یک گل تا بهترین گلساز فوتبال ایران، سعید صادقی (لیگ بیست و یکم)، فاصله دارد و اگر در دو بازی باقی‌مانده 2 پاس گل بدهد، به‌تنهایی رکورددار خواهد شد. ریکاردو آلوز در ابتدای فصل با تصمیم قربان بردیف و از تیم غیرت قزاقستان به تراکتور پیوست. آن‌ها برای جذب او رقم قابل‌توجهی را هزینه کردند و دستمزد مناسبی را هم برای او در نظر گرفتند که حالا با افزایش نرخ ارزش دلار، این ستاره را تبدیل به یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر کرده است.ریکاردو آلوز اما در این فصل به‌خوبی ثابت کرده که چرا بردیف تاکید زیادی به خرید او داشت و این بازیکن را سرلیست خود قرار داده بود. آلوز در این نیم‌فصل 13 پاس گل داده و بیشترین موقعیت ممکن را برای تراکتوری‌ها خلق کرده تا یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران لقب بگیرد.درخشش آلوز سبب شد تا در نقل و انتقالات زمستانی نیز او تبدیل به اهداف مدعیان قهرمانی برای ادامه راه باشد اما محمدرضا بر سر این بازیکن با هیچ باشگاهی وارد معامله نشد و درازای هیچ‌کدام از بازیکنان لیگ نیز حاضر نشد این ستاره بی‌بدیل را به فروش برساند.اما این‌که چرا چند باشگاه لیگ برتری خیلی زود برای خارج کردن آلوز از چنگ باشگاه تبریزی دست‌به‌کار شدند به درخشش خیره‌کننده ستاره پرتغالی دربازی‌های ابتدای فصل بازمی‌گردد. هافبک خلاق 29 ساله تراکتوری‌ها که درخشش در فوتبال ایران را باوجود شکست مقابل گل‌گهر از همان هفتۀ ابتدایی آغاز کرد و پاسور تک‌گل تیمش در سیرجان بود. او در ادامه در تساوی یک‌بریک و شکست 3 بر 2 مقابل فولاد خوزستان هم دو پاس گل دیگر ارسال کرد تا از همان ابتدا مدعی عنوان بهترین پاسور لیگ برتر ایران بشود که معمولا با آمار کمی در سال‌های گذشته به بازیکنان مختلف رسیده است.

صنعت نفت، پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان و ملوان تیم‌های دیگری بودند که با پاس‌های مهندسی‌شده ریکاردو آلوز دروازۀ خودشان را بازشده دیدند و این چهار پاس برخلاف سه پاس متوالی در 3 هفته ابتدایی، با 10 امتیاز برای قرمزهای تبریزی همراه شد تا قربان بردیف و زنوزی از خرید این بازیکن خوش‌فکر که از آلماتی قزاقستان به تبریز آمد و بزرگ‌ترین باشگاهش پورتیموننزه پرتغال بوده به خود ببالند.ریکاردو آلوز که مقابل سرخ‌ها هم موفق به ارسال پاس گل شده بود، یک‌بار دیگر درخشید و در مصاف با استقلال تعداد پاس گل‌های خود را درحالی‌ به عدد هشت رساند که دیدار هفته سیزدهم و چهاردهم را به دلیل مصدومیت ازدست‌داده بود. یعنی 8 پاس گل در 13 حضور لیگ برتری. همین آمار اعجاب‌انگیز و وسوسه کننده موجب شد تا چند تیم لیگ برای جذب آلوز دست‌به‌کار شوند که البته تیرشان به سنگ خورد.اما این پایان کار آلوز نخواهد بود چراکه خیلی زود لیگ 23 از راه خواهد رسد و هافبک پرتغالی تراکتور یکی از اهداف چند تیم متمول خواهد بود.بر این اساس چالش اصلی تراکتوری در فصل آینده به حفظ آلوز بازمی‌گردد.فوق ستاره‌ای که قابلیت‌هایش را در مستطیل سبز به معرض نمایش گذشته و در حقیقت به شاه‌ماهی بازار نقل و انتقالات تبدیل خواهد شد.بازیکنی که می‌تواند نیمی از مشکلات هر تیمی را با پاس‌های هنرمندانه‌اش حل کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد