hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بازدید میهمانان کنفرانس حقوق بشر امریکایی از مسجد جامع اهل سنت گرگان

در بازدید از مسجد جامع ابوحنیفه گرگان

بازدید میهمانان کنفرانس حقوق بشر امریکایی از مسجد جامع اهل سنت گرگان

میهمانان پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری از مسجد جامع ابوحنیفه گرگان بازدید کردند.

در این بازدید، حجت الاسلام دیلم، مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور، در سخنانی اظهار داشت: حدود ۳۸ درصد جمعیت استان گلستان را اهل سنت تشکیل می دهند 


وی ادامه داد: بنا به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همه حمایت هایی که از طلاب و علمای شیعه و سنی صورت می گیرد، برابر بوده و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دخالتی در مدیریت حوزه های علمیه اهل سنت ندارد و تنها وظیفه حمایت و پشتیبانی از حوزه های علمیه همه مذاهب اسلامی را به صورت برابر دنبال می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین دیلم خاطرنشان کرد: وظیفه ما حمایت از مدارس اهل سنت استان است و مدارک علمی مورد تایید وزرات علوم به دانش آموختگان مراکز آموزشی اهدا می گردد. هم اکنون نزدیک به پانصد نفر از اهل سنت در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه به معرفی مسجد جامع ابوحنیفه پرداخت و اظهار داشت: مسجد جامع ابوحنیفه در چهار طبقه در قلب گرگان بنا شده است و یکی از دو مسجدی است که نماز جمعه و تراویح اهل سنت شهر در آن برگزار می شود.

گفتنی است در ادامه، آقای مهربخش، امام جماعت و امام جمعه مسجد، ضمن خوشامدگویی به میهمانان کنفرانس اظهار داشت: جمعیت قزاق ها در ایران و مرکز استان گلستان بیش از یک قرن صاحب مسجد است.

وی ادامه داد: نماز جمعه، فعالیت های فرهنگی و مذهبی بدون هیچ ممانعت و محدودیتی در این مسجد برگزار می شود و در حقیقت مسجد جامع ابوحنیفه یکی از نمادهای وحدت اسلامی در منطقه به شمار می آید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد