hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > دلیل عدم حضور ایران‌خودرو در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو مشخص شد

دلیل عدم حضور ایران‌خودرو در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو مشخص شد

ایرنا نوشت:گروه صنعتی ایران خودرو استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری و اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پُر شدن ظرفیت تولید امسال را عامل عدم حضور در مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرد.

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودروهای فروش رفته سال ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده اند.

بر همین اساس، گروه صنعتی ایران خودرو به منظور پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان و ایفای تعهدات ایجاد شده در موعد مقرر، امکان حضور در مرحله دوم فروش یکپارچه را نداشته و ضمن قدردانی از مشتریان برای انتخاب محصولات این شرکت و پوزش بابت عدم عرضه خودرو در مرحله دوم، اطمینان داده که با برنامه ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید، محصولات خود را در مراحل بعدی فروش سامانه یکپارچه عرضه خواهد کرد.

این خودروساز همچنین تاکید کرده، با توجه به این که شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت بندی و بدون قرعه کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می ماندند و به‌طور قطع تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

بر همین اساس، به منظور تکریم مشتریان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، با رایزنی های انجام شده با شریک خارجی، مقرر شد تا ظرفیت تولید محصولات هایما افزایش یافته و شرایط برای افزایش ظرفیت فروش این محصول نیز فراهم شود تا به این ترتیب امکان ثبت نام برای تعداد بیش تری از متقاضیان در دوره های بعدی ثبت نام فراهم شود.

خودروهای دومین طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت‌دهی (طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) شامل کوییک GX (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲)، کوییک اتوماتیک، کوییک GX R (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲)، ساینا S، ساینا S اتوماتیک، ساینا GX (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲)، ساینا GX اتوماتیک (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲)، ساینا GX دوگانه‌سوز (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲)، شاهین، شاهین اتوماتیک (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲) و اطلس (زمان تحویل، نیمه دوم ۱۴۰۲) است.

۶ خودروی Arrizo ۶ PRO ،Tiggo ۸ PRO Premium ، X۵۵ Pro IE ، X۲۲ pro IE Turbo ، X۲۲ pro MT و Arrizo ۵ turbo IE LF توسط گروه مدیران خودرو، سه خودروی JAC S۳ ، JAC J۴ و KMC J۷ از سوی کرمان‌موتور و سه خودروی FMC-SX۵ ، FMC-T۵ و SUBA M۴ توسط فردا موتورز در این طرح عرضه شده است.

  • متقاضیان ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه و قصه مالیات ۱۰۰ میلیون تومانی

۴۶۲۱۷

منبع: khabaronline-1764588

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد