hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان

واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آماده شدن قرارداد واگذاری ۶۰ قطعه زمین به واجدین شرایط، در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

مهدی ملک در ابتدای جلسه شورای مسکن گلستان گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه کرد و گفت: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است که در سال اول این طرح تا کنون ۹۷ هزار و ۱۳۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۸۳ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، افزود: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۳۶ هکتار زمین تامین شده است.

او در خصوص وضعیت اجرای این طرح در مرکز استان گفت: در حال حاضر طرح های ۱۸۰ واحدی سایت سعدآباد گرگان به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۲۰ واحدی این منطقه با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۴۸۰ واحدی سایت آرامش و ۷۰۰ واحدی سایت آسایش گرگان فعال شد.

ملک افزود: در شهرستان گنبد نیز طرح ۹۶ واحدی سایت بهاران که جزو اولین واحد‌های افتتاحی طرح نهضت ملی رمسکن در گلستان خواهد بود، پیشرفت خوبی دارد.

او گفت: طرح تفکیکی زمین ۲۴ هکتاری گنبد نیز تهیه و عقد قرارداد با مشارکت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین در این جلسه از برنامه ریزی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب خوابگاه‌های متاهلی در راستای قانون جوانی جمعیت خبر داد و افزود: براساس توافق مابین وزارت علوم، تحقیقات با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب خوابگاه‌های دانشجویی، تاکنون برنامه ریزی‌های لازم برای احداث ۲۰۰ واحد در استان انجام شده است.

ملک ادامه داد: هنوز سهمیه خاص و مشخصی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد کل کشور به گلستان داده نشده، اما این سهمیه منوط و مشروط به استقبال و نیاز واحد‌های دانشگاهی است.

او افززود: در حوزه دانشگاه‌های آزاد اسلامی نیز به منظور احداث مسکن در اراضی مازاد برای کارکنان و اعضای هیات علمی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جلسات خوبی با روسای این دانشگاه در شهر‌های مختلف گلستان داشتیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: تا کنون در این حوزه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس مذاکرات انجام شده و به زودی قرارداد آغاز عملیات اجرایی آن در سه هکتار از اراضی مازاد این دانشگاه امضا می‌شود.

ملک افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در استان، برای ۵۵۴ خانواده دارای سه فرزند به بالا برنامه‌ریزی شده است.

او گفت: از این تعداد، در این بخش، ۶۰ قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌ها آماده شده و مابقی قرارداد‌ها نیز تنظیم و در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد