hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای طرح پزشک خانواده در همه روستا‌های گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

اجرای طرح پزشک خانواده در همه روستا‌های گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طرح پزشک خانواده در همه روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر استان در حال اجراست.

سعید گل فیروزی امروز در نشستی خبر با اعلام این خبر افزود: در نظر داریم این طرح را در همه شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر اجرا کنیم.

دکتر گل فیروزی افزود: به نسبت جمعیت، در زمینه پزشکان متخصص، مشکلات کمتری در مقایسه با کشور داریم.

وی ادامه داد: طرح دستیار بومی به زودی اجرا می‌شود و این طرح کمک خوبی برای کمتر شدن مشکلات پزشک متخصص در مناطق دوردست است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه سهمیه ضریب دارو بر اساس جمعیت است، گفت: همیشه بیشتر از سهمیه جذب کردیم.

دکتر گل فیروزی افزود: حتی برخی از متقاضیان از استان‌های خراسان شمالی، سمنان و مازندران برای تامین دارو به گلستان مراجعه می‌کردند و این سبب شد تا احراز هویت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تصادفی و جراحی‌، یک دستگاه «سی آرم» با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری و تحویل بیمارستان آل‌جلیل آق‌قلا شد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک مرکز آم‌ارای دولتی در گنبدکاووس راه‌اندازی شد و فضای فیزیکی برای چنین مراکزی در ۲ شهرستان گرگان و آق‌قلا، به تمام رسید.

وی یادآور شد: در مجموع مراکز درمانی ۲۳۰ دستگاه دیالیز وجود دارد که ۳۰ دستگاه ایرانی و مابقی آن خارجی است که بیماران در ۱۷۶ تخت، خدمات دیالیز را از این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند.

گل‌فیروزی در خصوص کمبود پزشک و متخصص در مراکز درمانی دولتی اظهار کرد: تعرفه‌های پایین سبب افزایش مهاجرت پزشکان متخصص می‌شود که وضعیت سرانه وجود پزشک متخصص در گلستان بهتر از میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: اکنون ۴ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آن‌ها خارجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از تلاش برای جذب دانشجویان خارجی از کشور هند در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم نشست مشترکی با دانشگاه‌های کشور هندوستان خواهیم داشت‌.

وی ادامه داد: در رشته‌های  پزشکی و دندانپزشکی جذب دانشجوی خارجی خواهیم داشتم برای تحقق این مهم ضمن ارتقای زیرساخت‌های فیزیکی ما از نظر هئیت علمی نیز باید تقویت شویم.

دکتر گل فیروزی با بیان اینکه به ازای هر ۵ بیمار دیالیزی، یک تخت فعال داریم افزود: قیمت هر تخت ایرانی ۲۵۰ میلیون و هر تخت خارجی ۸۰۰ میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان ۱۳ پروژه عمرانی بخش سلامت افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که شامل ۹ مرکز جامع سلامت و چهار مرکز بهداشت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد