hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تولید 290 هزار نهال گلدانی در نهالستان تاویرعلی آباد برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

تولید 290 هزار نهال گلدانی در نهالستان تاویرعلی آباد برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید 290 هزار نهال گلدانی در نهالستان تاویر علی آباد برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

دکتر حمید سلامتی در بازدیدی از نهالستان تاویر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 290 هزار نهال گلدانی از گونه های جنگلی، زراعت چوب و فضای سبز در نهالستان تاویر تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: این نهالستان ظرفیت تولید نهال گلدانی به میزان 450 هزار نهال در سال را دارد.

وی با تاکید بر اجرای طرح مردی کاشت یک میلیارد درخت تصریح کرد: تهیه و تولید نهال برای اجرای درست و اصولی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دارای اهمیت است.

سلامتی ادامه داد: ایستگاه طرح نهالستان تاویر به مساحت بیش از دو هکتار و مساحت تولید نهال 7500 متر مربع طی قرارداد سه ساله احاله مدیریت شده است.

وی افزود: این نهالستان به دلیل تعطیلی طرح های جنگلداری و جهت بهره وری از فضاها و ایجاد اشتغال در طرح های جنگلداری جهت تولید نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دایر شده است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: گونه های بلوط، داغداغان، افرا، انجیلی و زبان گنجشک به عنوان گونه های جنگلی و گونه سنجد تلخ، سرو خمره ای، سرو نقره ای و سرو شیراز به عنوان گونه های فضای سبز و گونه اکالیپتوس و صنوبر به عنوان گونه های زراعت چوب برای تولید نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در نظر گرفته شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد