hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > گلستان رتبه پنجم موقوفات در کشور را به خود اختصاص داده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در آیین تجلیل از مدرسین برتر علوم دینی اهل سنت استان:

گلستان رتبه پنجم موقوفات در کشور را به خود اختصاص داده است

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: موقوفات در گلستان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد در نشست هم اندیشی و تجلیل از مدرسین برتر مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان گفت: استان گلستان رتبه پنجم موقوفات در کشور را دارد و وقتی نگاه می کنیم می بینیم حسینیه ها، امامزاده و مساجد پایگاه های قوی مردمی هستند که نقش مهمی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشته اند.
وی با اشاره به اینکه، امروز شبهات نسبت به اصل دین زیاد شده است، افزود: در این دوره حساس و خطیر که هجمه هایی به دین، مقدسات و روحانیون انجام می شود، وظایف ما حساس می شود تا با بصیرت کامل نگاه بنیادی بندازیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید براینکه، یکی از آسیب های جامعه امروزی، فرهنگ بی تفاوتی، است، بیان کرد:  پمپاژ ناامیدی و جنگ روانی از موضوعاتی است که دشمن در دستور کار خود قرار داده است و در این زمینه اندیشمندان حوزه های علمیه می توانند نقش آفرین باشند.
حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه، سه هزار و 834  اماکن مذهبی ثبت شده در استان داریم، بیان کرد: موقوفات در گلستان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و ۷۸ درصد موقوفات بعد از انقلاب اتفاق افتاده است.
وی همچنین ضمن درخواست از علما و روحانیون گفت: مردمی سازی وقف توصیه می شود و علما و روحانیون به مردمی سازی موقوفات کمک حال ما باشند تا گام موثری برداشته شود و از جایگاه والایی در جامعه بهره مند شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد