hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > لزوم حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها از جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

لزوم حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها از جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان درباره وظایف دستگاه‌های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت به‌ویژه نهادهای فرهنگی گفت: دستگاه‌های دولتی عضو این ستاد باید همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های مردمی به میدان بیاورند.
نجیب‌اله تاری در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اظهارکرد: «کرامت» هدیه‌ای الهی است که در پیوند با روح الهی و پیکره آدمی در قالب و مصداق‌های مختلف همچون تفکر و تعقل، اختیار و اراده و تشخیص خیر و شر نمود پیدا می‌کند. همین صفات است که انسان را به مقام خلیفه‌الهی و مسجود ملائک مقرب درگاه حق تعالی می‌رساند.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی به‌ویژه حضرات معصومین (ع) معدن کرامت هستند، گفت: این بزرگواران دارای ویژگی‌های شرافتی و بزرگواری ذاتی هستند و روح کرامت الهی در وجود مبارک آنان تجلی یافته است.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی گرامیداشت دهه کرامت (از ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) ادامه داد: هدف اصلی این ستاد، علاوه بر گرامیداشت این ایام، بازتبیین فرهنگ و معارف نبوی، علوی، فاطمی، رضوی و مهدوی است.

تاری درباره وظایف دستگاه‌های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت به‌ویژه نهادهای فرهنگی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی عضو این ستاد باید همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های مردمی به میدان بیاورند.

وی بیان کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله دهه کرامت، فرصت مغتنمی است برای اینکه بخشی از مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام و زندگانی نورانی خاندان عصمت و طهارت (ع) را همراه با ایجاد نشاط عمومی، انعکاس دهیم.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان  با اشاره به ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر همزمان با نخستین روز دهه کرامت تاکید کرد: دستگاه‌های عضو ستاد علاوه براینکه برنامه‌های متنوعی به مناسبت این روز تدارک خواهند دید از برنامه‌هایی که سازمان‌ها و نهادهای مردمی در این ایام برگزار می‌کنند نیز حمایت و پشتیبانی خواهند  کرد.

وی گفت: اوج برنامه‌های دهه کرامت باید ختم به برگزاری جشن‌ها و اجتماعات بزرگ و باشکوه در روز ولادت امام رضا (ع) در سراسر استان شود. ضمن اینکه باید ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی‌، گروه‌های مردمی و ... نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد