hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > گلستان رتبه نخست در بین استان های سنی نشین کشور را در جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است

مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان اعلام کرد:

گلستان رتبه نخست در بین استان های سنی نشین کشور را در جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، گفت: در سال گذشته در بین استان های سنی نشین کشور، گلستان رتبه نخست را به لحاظ بیشترین شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است.
آخوند «عبدالحی میرزاعلی» اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین شرکت کننده اهل تشیع و اهل سنت در جشنواره کتابخوانی رضوی از استان گلستان بوده است.
به گفته وی؛ گلستان به لحاظ جمعیت و سرانه مطالعه در ردیف های نیمه دومی کشور قرار دارد؛ ولی در سال گذشته رتبه 6 این جشنواره را در کشور بدست آورد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان با بیان اینکه در دوره گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی 37 هزار و 299 نفر از استان شرکت کردند، تصریح کرد: 36 هزار و 38 نفر به صورت الکترونیک و یک هزار و 259 نفر مددجوی زندان نیز به صورت مکتوب شرکت کردند.
وی افزود: تعداد شرکت کنندگان خانم استان در جشنواره دوره یازدهم کتابخوانی رضوی 19 هزار و 558 نفر و تعداد شرکت کنندگان آقا استان 17 هزار و 741 نفر بوده است.
به گفته وی؛ شهرستان گنبد کاووس با 4 هزار و 997 نفر، بندرترکمن با 4 هزار و 792 نفر، گرگان با 3 هزار و 372 نفر، گمیشان با 3 هزار و 328 نفر، علی آباد با 2 هزار و 992 نفر و آق قلا با 2 هزار و 442 نفر به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در این جشنواره داشته اند.
آخوند میرزاعلی، پایان خرداد ماه امسال را آخرین مهلت شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی  دانست و گفت: ثبت نام این جشنواره از 23 بهمن ماه سال 1401 شروع شده بود و شرکت کنندگان می توانند تا اول تیرماه در آن شرکت کنند.
وی ادامه داد: اشاعه و ترویج فرهنگ، معارف و آموزه های ائمه معصومین به ویژه فرهنگ منور رضوی گسترش فعالیت های کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با سیره پاک ائمه اطهار علیهم السلام و تولید محتوی در فضای معنوی جامعه از اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.
به گفته وی؛ شرکت کنندگان می توانند به صورت فردی، گروهی و خانوادگی به صورت مکتوب و الکترونیک در جشنواره امسال شرکت کنند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان از صدور گواهینامه آموزشی برای کارکنان دستگاه های اجرایی که در این جشنواره شرکت کنند خبر داد و گفت: کارکنانی که با شرکت در این جشنواره نمره بالای 16 کسب کنند، 8 ساعت گواهی آموزشی دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته 4 برگزیده کشوری و 406 برگزیده استانی در این جشنواره داشتیم که 127 نفر کارمند ادارات بوده اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد