hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری دویست‌ونودمین مراسم بزرگداشت «مختومقلی فراغی» شاعر نامدار ترکمن گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

برگزاری دویست‌ونودمین مراسم بزرگداشت «مختومقلی فراغی» شاعر نامدار ترکمن گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این استان با برپایی مقدمات لازم از ۱۴ تا ۲۸ اردیبهشت با شعار همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی - اسلامی، آماده برگزاری دویست‌ونودمین مراسم بزرگداشت «مختومقلی فراغی» شاعر نامدار ترکمن گلستان است.
محمد رعیت اظهار کرد: محوریت برنامه‌های بزرگداشت این شاعر برجسته، منش و آموزه‌های مختومقلی در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله نقالی، شعرخوانی و نمایش است.

وی از محققان، پژوهشگران، نویسندگان و دوستداران این چهره فرهیخته خواست با تولید محتوای مناسب این گنجینه ارزشمند را برای نسل جوان تبیین کنند.

رعیت افزود: همچنین همایش علمی و پژوهشی بزرگداشت «مسکین قلیچ» چهره ارزشمند، عارف، شاعر قوم ترکمن برای معرفی بهتر وی سال جاری در گلستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به میزبانی گلستان از جشنواره ملی سرود رضوی گفت: ۱۲۰ گروه سرود از ۱۵ استان تاکنون در این جشنواره شرکت کردند که اختتامیه این جشنواره ۲۷ تا ۳۰ خردادماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همچنین این استان از دهم تا دوازدهم خردادماه میزبان طراحان و تولیدکنندگان در جشنواره مد و لباس است که در آن فعالان برتر کشور آخرین تولیدهای خود را به نمایش می گذارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد