hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ بیمه شده مشاغل دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان‌

گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ بیمه شده مشاغل دارد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان‌ گفت: ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده مشاغل در این استان در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند.

حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: بیش از ۵۸۹ هزار نفر در بخش خصوصی و دولتی در گلستان مشغول به فعالیت هستند.وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۴۷ نفر از بیکاران به کار گمارده شده در کاریابی‌هایی غیردولتی را در استان شاهد بودیم.

خواجه‌مظفری یادآور شد: ۲۷۸ تشکل کارگری و ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در سطح استان پیگیر امورات و حق و حقوق کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: این اداره کل متولی اشتغال و حتی ایجاد اشتغال است و از زیربار اشتغال استان‌ شانه خالی نخواهیم کرد.

خواجه‌مظفری افزود: شاید جزء وظایف ما نباشد که سرمایه‌گذار به استان بیاوریم و یا سرمایه‌گذار را در استان هدایت کنیم اما به این مساله ورود پیدا کردیم و تلاش کردیم سرمایه‌گذاران کلان را به سمت استان سوق دهیم و در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران در استان داشتیم بنا شد چند هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد متولی اشتغال و ایجاد اشتغال استان هستیم، گرچه اشتغال توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد، خوشبختانه عزم و اراده برای اشتغال استان به وجود آمده و همه دستگاه‌ها نیز در این مسیر همکاری می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به منویات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تعداد کمی از کارفرمایان ما از قانون معین کار سوء‌ استفاده می‌کنند.

خواجه‌مظفری گفت: سه هزار و ۸۶۰ پرونده به هیئاتهای حل اختلاف وارد شده که هزار و ۳۰۰ مورد آن منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به نظارت مستمر از محیط‌های کار اشاره کرد و افزود: حقوق و دستمزد کارگر، ایمنی در محل کار و غیره در این نظارت‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی به امنیت شغلی کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: در لایحه‌ای در دولت به موضوع امنیت شغلی کارگران تاکید شده و باید کارگری که ۴ سال در کارگاهی مشغول به فعالیت است از امنیت شغلی بهره‌مند باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد