hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۲۰ معلم نمونه گلستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبرداد:

۲۰ معلم نمونه گلستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان گلستان برگزار می‌شود و ۲۰ معلم نمونه استان گلستان روز سه‌شنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت.

سیدرضا نظری در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار شد ، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰۲ هزار نفر دانش آموز در حال تحصیل بوده که سال آینده به ۴۱۰ هزار نفر خواهند رسید که ۲۴ هزار و ۴۰۹ نفر از همکاران فرهنگی به آموزش آنها می‌پردازند و ۷۰۰ کلاس برای سال آینده باید برای تدریس اضافه شود.

وی بیان کرد: ۸۳ میلیارد تومان در ۶ ماه سال جاری، ۱۵ میلیارد تومان در هفته‌های گذشته و حدود ۱۰ میلیارد تومان هم در این هفته برای تجهیزات مدارس پرداخت شد و همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ تومان بودجه هم برای عدالت تربیتی اختصاص یافت.

نظری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه بازوهای قوی آموزش و پرورش بوده و با ورود آنها به مباحث چالش‌های بسیاری حل خواهد شد، بیان کرد: در بزرگداشت هفته معلم بیش از برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی، هنری، عقیدتی، آموزشی و ورزشی در مدارس تدارک دیده شده و هدف از اجرای این برنامه‌ها تکریم معلم، تقویت روحیه نشاط و امید در بین جامعه فرهنگیان استان است.

 18 هزار و ۵۰۰ معلم در گلستان مشمول رتبه‌بندی شدند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم گلستانی رتبه‌بندی شامل حالشان شده که ۲۰ درصد به آن معترض بوده که با رویکرد دولت سیزدهم تمام معلمان به حقشان خواهند رسید.

نظری تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از مشمولان در استان، به رتبه اعطایی اعتراض کردند که در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه گلستان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، اظهارداشت: استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و تنها در مرکز استان ۳۰ مدرسه کمبود است.

وی افزود: در بحث تجهیز مدارس از سال گذشته تا کتون 98 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که تا پایان هفته معلم امسال نیز 10میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص پیدا می کند.

نظری بیان کرد: سال گذشته 20 میلیارد تومان برای اجرای 44 طرح ورزشی در مدارس اختصاص پیدا کرد و امسال نیز با اجرای 27طرح دیگر در مدارس استان موافقت شده است.

مدیر کل آموزش، و پرورش گلستان بیان کرد: هوشمند سازی مدارس از دیگر برنامه های اولویت دار این نهاد اجتماعی و آموزشی است که امسال همه مدارس ابتدایی را مجهز به این سبستم خواهیم کرد.

در هفته بزرگداشت مقام معلم ۲۵۰ ویژه برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان گلستان برگزار می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: حضور مسئولان در مدرسه، نواختن زنگ سپاس معلم، غباروبی گلزار شهدای معلم فرهنگی، دیدار و تجلیل از خانواده معظم ایثارگران فرهنگی، تجلیل. . از معلمان نمونه استانی، دیدار معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در گلستان از جمله برنامه های هفته معلم در استان است.

وی بیان کرد: ایام این هفته به ترتیب با عناوین مانند «معلم چلچراغ حکمت، چشمه جاری، لاله روشن، رسول، رشد، سرمشق هدایت، تصویرگر اندیشه و هادی تربیت» نامگذاری شده است که با هر روز برنامه‌های مناسب آن برگزار شود.

وی افزود: راه رشد و مسیر توسعه هر کشور، استان و شهرستانی از خیابان معلم می‌گذرد و اقتصاد کلان، سیاست، اجتماع، انسان‌سازی و پیشرفت هر جامعه موفقی را معلمان رقم می‌زنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: جذب ۲۵۰ نفر سوادآموز در سال جاری تحصیلی صورت گرفت .

نظری افزود: هزار و ۵۰۰ بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشته که ۷۰۰ نفر هم معلول جسمی و ذهنی بوده که تلاش داشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده آنها هم به تحصیل بازگردند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۸۷۰ نفر جذب آزمون استخدامی در سال گذشته بود که امسال به هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

نظری ادامه داد: بر اساس برآوردها در سال تحصیلی جدید، تعداد دانش آموزان به ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید و ۲۴ هزار و ۴۵۹ معلم وظیفه تدریس را عهده دار هستند.

نظری افزود: هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه جذب استخدامی برای گلستان در نظر گرفته شده که۳۳۰ نفر از روحانیون در قالب «طرح امین» جذب مدارس شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: سال آینده تحصیلی گلستان ۵ هزار معلم کمبود داشته که ۶۰ درصد آن از طریق خروجی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ماده ۲۰۸ حل خواهد شد و تلاش می کنیم ۴۰ درصد دیگر هم تامین شود.

وی بیان کرد: ۶۰۰ کلاس درس در استان گلستان هوشمندسازی شده که رویکرد آموزش و پرورش استان تجهیز و هوشمندسازی تمام مدارس استان است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد