hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > نظارت بر مبادلات بیش‌از ۷۷ هزار تن محصولات کشاورزی در مرزهای رسمی سیستان وبلوچستان

نظارت بر مبادلات بیش‌از ۷۷ هزار تن محصولات کشاورزی در مرزهای رسمی سیستان وبلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷هزار و ۲۱۵تن محصولات کشاورزی درفروردین ماه امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است.

به گزارش  رویداد ایران غلامحسین تیموری امروز در جلسه بررسی مراکز قرنطینه گیاهی گفت: ۷۷هزار و ۲۱۵تن محصولات کشاورزی در فروردین ماه امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع مبادلات محصولات بخش کشاورزی  ۳۸ هزار و ۳۴۵تن کالاهای شامل برنج، چای  و کنجد واردات و  بیش از ۳۱هزار تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا انواع خرما، گوجه فرنگی، کیوی، سیب درختی و ... است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در ماه  گذشته که از مرزهای رسمی چابهار، میرجاوه و میلک انجام شده را ۷ هزار و ۶۳۵ تن اعلام کرد.

این مسئول بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد