hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سیستان و بلوچستان

اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سیستان و بلوچستان

معاون توسعه شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان، گفت: احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب چابهار در مراحل پایانی قرار دارد.

 به گزارش رویداد ایران علی کاوه اظهار داشت: در سال 1401 با وجود بدهکاری متورم شده از سنوات قبل در تمامی شهرها، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیگیری‌های مستمر نه تنها هیچ کارگاه و پروژه‌ای تعطیل نشد، بلکه جبهه‌های کاری متناسب با نیازها و فوریت‌ها افزایش یافت.

معاون بهره‌برداری و توسعه شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به نحوی که تا پایان سال حدود 30 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای زاهدان، زهک، چابهار و کنارک احداث شد و 400 متر از شبکه اصلی فاضلاب شهر زابل که دچار حادثه ریزش، انسداد و پس‌زدگی شده و تبعات اجتماعی فراوانی را برای شهروندان و مسئولان شهری ایجاد کرده بود در اقدامی جهادی و شبانه‌روزی در کمتر از یک ماه و با وجود دشواری فراوان بازسازی و اصلاح شد.

وی افزود: در سال 1401 پیگیری‌ها و جلسات متعددی برای افزایش اعتبار مصوب و در نهایت تخصیص کامل آن اعتبار صورت گرفت که این تلاش‌ها در روزهای پایانی سال محقق و تخصیص اعتبارات پنج شهر و یک روستای این استان 100 درصد و کامل ابلاغ شد.

کاوه با بیان اینکه این مهم مقدمات پرداخت بدهکاری‌های سنواتی و آغاز پروژه‌های جدید را فراهم کرد، افزود: در سال 1401 با وجود تنگناهای مالی احداث سه عدد ایستگاه پمپاژ در شهرهای چابهار و کنارک در دستور کار قرار گرفت که در پایان سال ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر چابهار با 90 درصد پیشرفت آماده بهره‌برداری و ایستگاه پمپاژ D شهر کنارک با 70 درصد پیشرفت و ایستگاه پمپاژ A کنارک با 20 درصد پیشرفت در حال احداث است.

کاوه افزود: با احداث این ایستگاه‌های پمپاژ و بهره‌برداری از شبکه‌های مرتبط شاخص بهره‌مندی در این دو شهر رشد چشمگیری خواهد داشت و بخش عمده‌ای از معضل شهروندان در دفع فاضلاب‌های خانگی مرتفع خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سال 1401 نخستین پروژه فاضلاب روستایی در استان و در روستای کهک از توابع شهرستان زهک توسط شرکت آبفا آغاز شد و در حال حاضر احداث سه ایستگاه پمپاژ آن در حال انجام است و در صورت استمرار تامین اعتبار در سال 1403 با احداث تصفیه‌خانه این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد