hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» به چاپ رسید

مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» به چاپ رسید

مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» اثر یونس عزیزی از سوی انتشارات صاد راهی بازار کتاب شد.  

به گزارش رویداد ایران از قم،در مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» راوی اثر تصمیم می‌گیرد برای عضویت در حرم حضرت معصومه(س) به عنوان خادمین افتخاری، در بخش کارگزینی حرم ثبت نام کند. این موضوع با سختی‌ها و مشکلاتی زیادی روبرو می‌شود اما در نهایت پس از پیگیری‌های زیاد و البته سفارش دوستی، موفق می‌شود به عنوان خادم افتخاری لباس بپوشد و  هر هفته یک روز در بخش خدمات سالمندان ویلچر بچرخاند و به زائرین خدمت کند.

این مجموعه از 18 روایت تشکیل شده است و نویسنده اثر در هر بخش به موضوع و اتفاق که برای خادم حرم می‌افتد، می‌پردازد.

 

در بخشی از این کتاب آمده است:

به آینه‌ها و گچ‌بری‌ها نگاه کردم. پخش شدم بین هزار تکه آینه. شکسته و قطعه‌قطعه. انگار بی‌حرف بگوید یکجایی باید خضوع کنی و تکبرت را بشکنی و بی‌غرور وارد شوی. رفتم سمت بقعه شاه‌عباسی. قبل از اینکه وارد شوم دستی کشیدم به چوب‌پَر خادمِ حرم. داخل بقعه چشم چرخاندم و جای خالی پیدا کردم. نزدیک همان‌جا که پاتوق آیت‌الله بهجت بود برای نماز و زیارت. تکیه دادم به یکی از دیوارهای دوازده ضلعی نقاشی شده و خیره شدم به ضریح. زوار عقب‌عقب از ضریح دور می‌شدند و دست‌به‌سینه از در شاه‌عباسی می‌رفتند بیرون

 

یادآوری می‌شود مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» اثر یونس عزیزی از سوی انتشارات صاد به چاپ رسیده است و در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. پیش از این رمان «چپ‌دست‌ها» از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار نشر شده بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد