hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > مد و زیبایی > آموزش رنگ کردن مو در خانه به صورت مرحله ای همراه با فیلم

آموزش رنگ کردن مو در خانه به صورت مرحله ای همراه با فیلم

فیلم آموزش رنگ كردن موی سر در منزل به همراه نکاتی از اموزش ترکیب رنگ مو با اکسیدان،آموزش رنگ مو در خانه بدون دکلره و فرمول ترکیب رنگ موی عید 1402 را می خوانید.

بسیاری از خانم ها برای کاهش هزینه زندگی، تغییر چهره و زیباترشدن به فکر رنگ کردن مو در خانه می افتند.آموزش رنگ کردن مو در خانه بدون دکلره، با اکسیدان یا مواد طبیعی نیازمند رعایت اصول آموزش است تا بتوانید به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیددر این مطلب سعی داریم تا رنگ كردن موي سر در منزل را به صورت مرحله ای به شما به همراه فیلم آموزش دهیم اما قبل از آن 21 نکته درباره رنگ کردن مو در خانه را به شما می گوییم.تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رنگ کردن مو
انواع رنگ مو

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو

اولین قدم برای رنگ کردن مو در خانه این است که لوازم ضروی مورد نیاز را تهیه کنید. از جمله: 

  • یک تیوب رنگ مو
  • دستکش لاتکس
  • براش رنگ
  • قلمو یا چوب بستنی برای مخلوط کردن رنگ
  • اکسیدان با غلظت مناسب
  • دکلره (در صورتی که می‌خواهید رنگ پایه موهایتان را تغییر بدهید)
  • ماسک در صورت داشتن آلرژی و حساسیت به بوی رنگ
  • چند عدد گیره برای جمع کردن مو
  • کلاه مو برای اتمام کار
وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو
وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو

21 نکته درباره رنگ کردن مو در خانه

قبل از رنگ کردن مو در منزل بهتر است موها را با شامپو بشویید تا تمیز و عاری از چربی یا کثیفی باشد اما این نکته را مدنظر داشته باشید که از نرم کننده استفاده نکنید. در ادامه نکاتی برای رنگ کردن مو در خانه را به شما گوشرد می کنیم که بهتر است بعضی از اشتباهات را مرتکب نشوید.

1-کوتاه کردن مو

کوتاه کردن مو را قبل از رنگ کردن انجام دهید که هم در مقدار رنگ صرفه جویی کنید و هم فرم و حالت مو از دست نرود.لازم است که بدانید که موی موخره، خشک و آسیب دیده نمی تواند به خوبی رنگ را در خود نگه دارد و باعث کاهش کیفیت موی رنگ شده می شود.

2-شناخت درجه بندی رنگ مو

شناخت درجه بندی رنگ مو بسیار ضروری است و بهتر است بدانید در بازار رنگ ها از درجه 1(رنگ تیره) تا 10(رنگ روشن) موجود است. توجه داشته باشید که رنگ‌های روشن مو را نرم و نازک‌تر و رنگ‌های تیره مو را ضخیم‌تر و پرپشت نشان می دهد که بسته به سلیقه خودتان یکی از این دو طیف رنگ را انتخاب کنیدزیرا هر کدام تاثیر متفاوتی روی چهره شما دارند.درجات رنگ مو را می توان به صورت زیر نشان داد:

  1. سیاه
  2.  قهوه ای خیلی تیره
  3. قهوه ای تیره
  4.  قهوه ای
  5.  قهوه ای متوسط
  6. قهوه ای روشن
  7. بلوند تیره
  8. بلوند متوسط
  9. بلوند روشن
  10. بلوند پلاتینی روش

نکته قابل توجه این است در برخی کاتالوگ ها رنگ موی درجه 11 و 12 وجود دارد که می توانید با رنگ های اصلی ترکیب کرد تا رنگ مو روشن شود.همچنین رنگ موها با شماره های بعد از ممیز مثلا 1.1،1.2،1.3 نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ فرعی است.

رنگ کردن مو
درجه بندی رنگ مو 

 

درجه بندی رنگ مو
درجه بندی رنگ مو 

 3-شناخت خنثی کننده های رنگ مو

شناخت خنثی کننده های رنگ مو باعث می شود تا کار رنگ کردن مو برای شما راحت تر و سریع تر شود. همان طور که می دانید موها ترکیبی از 3 رنگ اصلی قرمز،آبی و زرد است و رنگ های سبز،بنفش و نارنجی از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آیند.مثلا اگر رنگ موهای شما نارنجی باشد،استفاده از رنگ سبز باعث می شود که موی شما رنگ قهوه ای شود یا اگر موی شما زرد باشد،گذاشتن رنگ بنفش باعث می شود که زردی موی شما از بین برود. بنابراین بهتر است خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید.اما این یادآوری این نکته ضروری است که رنگی که شما روی موهایتان می گذارید ممکن است به علت رنگدانه زیرین موها به رنگ دلخواه درنیاید.

4- شماره اکسیدان

 شماره اکسیدان یکی از مواردی است که برای رنگ کردن مو باید به آن دقت کنید. بهتر است از اکسیدان های با درجه کمتر از 30 استفاده کنید زیرا اکسیدان های با درجه بالا سبب پاک شدن سولفور موها می شود.اما در جواب پرسش اکسیدان مو چیست؟ باید بگوییم اکسیدان یک مایع زرد رنگ است که حاوی هیدروژن پروکساید می باشد و به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود. به عبارتی ساده تر هنگام رنگ کردن مو استفاده از اکسیدان ضروری است و بدون استفاده از اکسیدان رنگ مو هیچ اثری ندارد. شماره های اکسیدان عبارت است از: 

  • اکسیدان 3%  ضعیف ترین اکسیدان است و با نام های دیگر مثل اکسیدان ولوم 10 یا اکسیدان شماره 0/5 نیز شناخته میشود. اکسیدان سه درصد در رنگساژها، رنگ های هایلایت، مش و انواع لایت بسیار کاربرد دارد و در رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره باعث ثبات بیشتر و تیرگی رنگ مو می شود. 
  • اکسیدان 6% که با نام های دیگری مثل اکسیدان ولوم 20 یا اکسیدان شماره 1 نیز شناخته می‌شود،برای پوشش دهی تارهای سفید بسیار مناسب است و قدرت روشن‌کنندگی بیشتری نسبت به اکسیدان 3 درصد دارد. از اکسیدان 6درصد برای مش فویل مفید استفاده می‌شود چراکه خطر سوختن موها را کاهش می‌دهد. در تکنیک های جدیدی مانند آمبره و سامبره نیز از این نوع اکسیدان استفاده می‌کنند.
  • اکسیدان 9% یکی از محبوب ترین اکسیدان ها است که با نام های اکسیدان ولوم 30 یا اکسیدان شماره 2 نیز شناخته می شود و قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از 5 تا 10است.اگر قصد روشن کردن مو بدون دکلره را در منزل دارید. این اکسیدان برای افراد غیرحرفه‌ای مناسب‌تر است. زیرا درصد آب اکسیژنه آن از اکسیدان شماره 3 کمتر است.
  • اکسیدان 12% قوی‌ترین اکسیدان است و اغلب برای رساندن رنگ مو به پایه روشن و دکلره کردن مو استفاده می‌شود که با نام های اکسیدان ولوم 40 یا اکسیدان شماره 3 نیز شناخته می شود.این اکسیدان معمولا برای دکلره قوی در سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اما استفاده از این اکسیدان ممکن است به موهای شما آسیب برساند.

5-شناخت واریاسیون

از واریاسیون برای  از بین بردن قرمزی یا زردی مو و زیباترشدن رنگ مو استفاده می‌شود.در واقع واریاسیون،رنگ موی خالصی است که مقدار کمی از آن با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود.در ادامه به معرفی انواع واریاسیون می پردازیم: 

  • واریاسیون نقره‌ای ضد زردی است و باعث براق‌تر شدن رنگ مو می‌شود.
  • واریاسیون آبی از نارنجی شدن رنگ مو جلوگیری می‌کند.
  • از واریاسیون سبز برای خنثی شدن قرمزی مو استفاده می‌شود.
  • در رنگ‌های تند و قرمز از واریاسیون بنفش استفاده می‌شود.
  • برای شدت بخشیدن به رنگ طلایی مو می‌توان از واریاسیون طلایی استفاده کرد.
  • معمولاً برای رنگ‌های گروه N از واریاسیون قرمز استفاده می‌شود و برای رنگ‌های زیتونی M، دودی C و خاکستری A مناسب نیست.


6-رنگ کردن موهای سفید

رنگ کردن موهای سفید را قبل از رنگ کردن مو انجام بدهید زیرا همان طور که می دانید موهای سفید در برابر رنگ مو مقاوم هستند و یا خیلی سریع رنگ خود را از دست می دهند.برای این کار باید اکسیدان با درجه 20 یا 30 را روی مو قرار دهید و به مدت 5 تا 7 دقیقه صبر کنید و سپس موها را آبکشی کنید.سپس یک درجه تیره تر از رنگی که مدنظرتان هست را روی موها قرار بدهید و 45 دقیقه صبر کنید تا رنگ مو عوض شود. 

7-هنگام رنگ کردن مو مراقب لکه های رنگ باشید

هنگام رنگ کردن مو مراقب لکه های رنگ باشید.بنابراین بهتر است هنگام رنگ کردن مو نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از رنگ کردن مو حتما دستکش دست کنید.
  • اطراف صورت، گوش، گردن، پیشانی و... را کرم مرطوب کننده بزنید تا پوست شما رنگ نگیرد.
  • اطراف گردن با حوله بپوشانید تا رنگ باعث التهاب پوست گردن نشود.
  • هنگام رنگ کردن مو بهتر است لباستان قدیمی باشد زیرا ریختن رنگ بر روی آن سبب از بین رفت لباس نشود.
  • اگر پوست دست در حین رنگ کردن مو رنگی شد با با الکل طبی آن را از بین ببرید.

8-ترمیم موی زنگ شده

ترمیم موی رنگ شده زمانی لازم است که از رنگ موی تیره به روشن مثلا از موی مشکی به بلوند تغیر رنگ دادید،باید بدانید که هر 5 تا 6 هفته باید برای ترمیم آن اقدام کنید تا ظاهر یکدست حفظ شد اما اگر تنها یک یا دو درجه موها را روشن کردید نیازی به ترمیم زود به زود نیست.

9-انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ مو بهتر است بر اساس سن و رنگ پوست باشد اما میزان آسیب‌دیدگی و یا سلامت مو را نیز در هنگام خرید رنگ مو مدنظر داشته باشید.مثلا اگر پوست روشن دارید،رنگ موی خود را از بین رنگ های سرد انتخاب کنید یا اگر رنگ پوستتان سبزه است، از رنگ‌های تیره استفاده کنید، این رنگ‌ها باعث ایجاد کنتراست نمی‌شوند اما درخشندگی طبیعی رنگ پوستتان را نمایان می‌سازند.نکاتی که برای انتخاب رنگ مو باید مد نظر داشته باشید:

  • رنگ موی شرابی،مسی،، شـاه بلوطی، فنـدقی و آجری برای افرادی با پوست تیره مناسب است.
  • رنگ موی بـلوند خاکـستـری،صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی،های لایت آبی یا قرمز برای افرادی با پوست روشن بهترین گزینه است.
  • رنگ موی شـیـری، گـلبـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی برای افرادی با پوست های گندمگون و برنزه مناسب است.
  • رنگ موهای کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره برای افرادی با پوست های صورتی و سرخ مناسب است.
  • رنگ موهای آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی برای افرادی با چشم های آبی مناسب است.
  • رنگ موهای طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته برای افرادی با چشم های کهربایی مناسب است.
 

10-خرید رنگ مو

خرید رنگ مو یکی از کارهای ابتدایی و ضروری می باشد و بهتر است در هنگام خرید به این موارد توجه کنید:

  • هرگز دو تیوب رنگ با برند متفاوت خرید نکنید زیرا شما نمی‌دانید ترکیبات هر کدام چیست و ممکن است دو محصول مختلف با یکدیگر دچار واکنش شیمیایی شوند و موهایتان آسیب ببیند.
  • دو رنگ موی مختلف از یک برند را با هم مخلوط نکنید زیرا ممکن است رنگ جالبی نشود.
  • رنگ یا اکسیدان خریداری شده تاریخ گذشته نباشد.

11- تست کردن رنگ مو

تست کردن رنگ مو برای نشان دادن حساسیت ضروری است و اگر علائمی مانند قرمزی، تورم،التهاب و ... را تجربه کردید نشان می دهد که به این رنگ مو حساسیت دارید و باید به سرعت رنگ را بشویید اما اگر تا به حال از رنگ مو استفاده نکرده اید و یا از برند تجاری متفاوتی استفاده می کنید حتما موها را بدون تست رنگ نکنید.

12- مخلوط کردن رنگ 

مخلوط کردن رنگ بهتر است در ظرف غیر فلزی باشد و برای این کار ابتدا رنگ و سپس اکسیدان را اضافه کنید و با قلم با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواخت به دست بیاید.

13-دستکش اضافی

دستکش اضافی داشته باشید که اگر در حین رنگ کردن مو دستکش های قبلی آسیب دید آن ها را برای حفاظت از دستان خود جایگزین کنید.

14-استفاده از آینه

استفاده از آینه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید شاخه ای از مو را برای رنگ کردن از دست نداده اید.پس بهتر است برای این کار روبه روی آینه بایستید و یک آینه دستی هم در دست خود داشته باشید.

15-رنگ کردن مو از ریشه

رنگ کردن مو را از ریشه شروع کنید زیرا زمان بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارد. سپس موی سر را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کنید تا رنگ کردن آن راحت تر باشد و مطمئن شوید که همه قسمت ها را پوشش دادید.

16- رنگ کردن موی خشک 

رنگ کردن مو را روی موی خشک انجام دهید زیرا هنگامی که موی شما خیس باشد ممکن است رنگ به ریشه های آن نفوذ نکند یا نتیجه دلخواه را به دست نیاورید.

17-استفاده از مسواک

استفاده از مسواک یا اپلیکاتور ریمل برای هایلایت کردن مو یک روش آسان و کاربردی است که نتیجه آن هم رضایت بخش است.

18-استفاده از کلاه

استفاده از کلاه باعث می شود که رنگ چکه نکند و مو ها سریع تر رنگ بگیرد. در ضمن شما می توانید با خیال راحت به کارهایتان برسید و بعد از 30 تا 45 دقیقه موها را بشویید.

19-آبکشی کردن مو

آبکشی کردن موی رنگ شده برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است و بهتر است موها را با آب سرد یا آب ولرم آبکشی کنید نه شامپو. 

20-استفاده از محصولات تقویت کننده مو 

استفاده از محصولات تقویت کننده مو مانند شامپو، نرم کننده و کریستال به تازگی و درخشش موی رنگ شده کمک میکند.

21- رعایت نکات 

رعایت نکات ساده برای حفظ زیبایی موی رنگ شده از قبیل دوری از خورشید، حداقل تماس مو با آب کلر دار و همچنین استفاده از شامپو نرم کننده ضروری است زیرا باعث افزایش طول عمر رنگ موهای شما می شود.همچنین شما می توانید یک هفته قبل از رنگ کردن مو از گرمای وسایل صاف‌کننده، فرکننده و سشوار که سبب خشکی و آسیب‌دیدگی مو می‌شود، اجتناب کنید.

شما در ویدیوی زیر می توانید تکنیک ها و نکات کاربردی ترکیب رنگ مو را بیشتر بشناسید.


آموزش رنگ کردن مو در خانه

  1. رنگ موی خریداری شده را به مقدار لازم همراه با اکسیدان در کاسه رنگ بریزید و با براش مخصوص ترکیب کنید اما اگر می‌خواهید رنگ پایه مو را تغییر دهید، ابتدا مقدار معینی از دکلره و اکسیدان را درون یک کاسه مخصوص با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملابا هم ترکیب شود. اگر از رنگ مو برای بار اول استفاده می کنید یا درباره  آن اطلاعات تخصصی ندارید بهتر است از فروشندگان رنگ مو در ترکیب مواد سوال کنید یا از سایت ها و شبکه های اجتماعی در این زمینه  کمک بگیرد.
  2. از قبل مقداری دکلره و اکسیدان را روی قسمتی از مو امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارد و به آن حساسیت نشان نمی‌دهید.
  3. موهای خود را شانه کنید و به 4 تا 6 قسمت دسته بندی شود، با گیره نگه دارید. بهترین کار این است که قسمت جلوی مو جدا از قسمت پشت باشد و هر کدام به چند دسته تقسیم شود.
  4. با استفاده از مسواک یا شانه داندانه ریز موهای کنار گوش و جلوی سر را به بالا بکشید تا آن ها هم رنگ شود.
  5. کمی وازلین یا کرم اطراف حاشیه گوش، پیشانی و پشت گردن را بزنید تا از رنگ گرفتن این قسمت ها جلوگیری شود.
  6. دستکش یکبار مصرف را دست کرده و رنگ کردن موها را شروع کنید.
  7. برای رنگ کردن بهتر است از ریشه مو شروع کنید و تا پایین مواد ادامه دهید، هر دسته از مو را لایه لایه رنگ بزنید.
  8. اگر پوست صورتتان رنگی شد از یک دستمال مرطوب آرایش پاک کن برای تمیزی استفاده کنید.
  9. پس از تموم شدن رنگ کردن مو، موهای خود را جمع کنید و کلاه یا حوله مو را دور سر بپیچید اما اگر از عمل دکلره استفاده کردید، موهایتان را بشویید و خشک کنید.سپس رنگ اصلی را اعمال کنید.
  10. حداقل پس 30 تا 45 دقیقه بعد از رنگ کردن صبر کنید و موهای خود را با آب ولرم آبکشی کنید.
  11. برای شستشوی مو می توانید از شامپوهای نرم کننده یا محافظ رنگ استفاده کنید. همچنین می توان از روغن‌های مخصوص تقویت مو استفاده کرد.

فیلم آموزش رنگ كردن موي سر در منزل


آموزش ترکیب رنگ مو با اکسیدان

برای این که بتوانید موهای خود را در خانه رنگ کنید باید نحوه ی ترکیب رنگ مو با اکسیدان را بلد باشید.همان طور که می دانید اکسیدان با درصدهای مختلف کاربردهای متفاوتی دارند.برای رنگ های دائمی از اکسیدان های 6 و 9 درصد که متوسط هستند استفاده کنید و برای رنگ موهای نیمه دائم و موقت از اکسیدان‌های ضعیف‌تر یعنی 3 و 6 درصد و در نهایت برای دکلره کردن و به پایه رساندن موها بهتر است از اکسیدان‌های قوی‌تر با درصد 9 و 12 استفاده شود.

این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که برای نسبت میزان اکسیدان با رنگ مو برشور رنگ موی خریداری شده را با دقت بخوانید و طبق آن عمل کنید.دقت کنید که گر روی جعبه نسبت 1:2 نوشته شده باشد یعنی باید برای هر 1 تیوپ رنگ 2 برابر آن مقدار اکسیدان بریزید و ترکیب کنید.اگر نسبت 1:1 را مشاهده کردید یعنی ترکیب رنگ و اکسیدان باید یک میزان و برابر باشد.

روشن کردن مو با اکسیدان روش دیگر روشن کردن مو بدون دکلره است که نسبت به آن آسیب کمتری به مو وارد می‌کند اما قطعا نتیجه‌ کار کمی متفاوت خواهد بود.

آموزش روشن کردن مو با اکسیدان در 7 مرحله

  1. برای روشن کردن مو با اکسیدان بهتر است دستکش دست کنید و پیش بند را ببندید.
  2. اکسیدان مورد نظر را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید.
  3. اکسیدن را با برس رنگ به کل موها بمالید و با دست به خوبی ماساژ دهید.
  4. پس از چند دقیقه، رنگ موهایتان کم‌کم روشن می‌شود و تا زمانی که موهایتان به اندازه دلخواه روشن شود صبر کنید.
  5. فقط در این مدت حواستان باشد که موها آسیب نبیند و دچار سوختگی نشود.
  6. در پایان موهایتان را با آب ولرم آب‌کشی کنید و ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید.
  7. حالا می‌توانید با خیالی راحت از رنگ محبوبتان استفاده کنید.

فیلم آموزش ترکیب رنگ و اکسیدان


5 نکته آموزشی برای رنگ مو در خانه بدون دکلره

  1. برای رنگ کردن مو در خانه بدون دکلره این نکته را مدنظر داشته باشید که عمل دکلره تمام رنگدانه ها را از مو خارج می کند. بنابراین رنگ مو با دردسر کمتری روی موهایتان قرار می گیرد و روشن سازی آن ها نیز راحت تر است.
  2. در مدل رنگ موی بدون دکلره بدانید که باید واریاسیون مناسب انتخاب کنید.مثلا اگر رنگ مد نظرتان جز رنگ های سرد است ولی رنگ موهای فعای شما گرم می باشدحتما بایستی واریاسیون و یا رنگ متصاد در رنگ مو مخلوط کرد.
  3.  فرمول ترکیب رنگ مو بدون دکلره را بلد باشید و اگر می خواهید یک رنگ بیشتر از رنگ های دیگر باشد، نوع و نسبت رنگ را به همان میزان ترکیب کنید.
  4. یکنواختی رنگ موی بدون دکلره موضوع ای است که باید به آن دقت کنید. اگر ریشه موی شما تیره است و ساقه مو روشنتر، رنگ مد نظر را هم بدون دکلره میخواهید به دست آورید. باید پایه رنگ مورد نظر رنگ متوسطی باشد، مثلا پایه ۷. در ضمن نوع رنگ ها را هم حتما در نظر بگیرید. ممکن است در قسمتی از موی شما قرمزی یا زردی باشد، در این صورت برای یکنواخت شدن کل رنگ باید حتما خنثی کننده ها و واریاسیون ها را در رنگ کردن بدون دکلره به کار ببرید.
  5. هیچگاه در روش رنگ کردن موها بدون دکلره، موها را از پایه تیره به پایه روشن نرسانید.یعنی اگر موهای فعلی شما پایه ۳ و ۴ است، ابتدا موها را با رنگهای پایه متوسط یعنی ۶ و ۷ یک مرحله روشن کنید. سپس توسط رنگهای روشنتر موها را به پایه های بالاتر و روشنتر برسانید. زیرا به یکباره روشن کردن و یا تیره کردن موها باعث خشک شدن و آسیب جدی به موها می شود. 

فیلم آموزش رنگ مو در خانه بدون دکلره

 

فرمول ترکیب رنگ موی عید 1402 

1- رنگ موی ماهگونی

 رنگ موی ماهگونی از خانواده ای رنگ موی شرابی است که ظاهری ملایم تر به چهره شما می بخشد و اگر به دنبال تغیر بزرگ در چهره خود هستید،این رنگ مو را پیشنهاد می شود.

ترکیب رنگ موی ماهگونی

  • رنگ موی شکلاتی
  • رنگ موی فندقی شماره ۶
  • اکسیدان شماره دو
  • پایه دکلره ۶
  • مدت زمان مکث رنگ مو : ۳۰ تا ۴۵ دقیقه

ترکیب رنگ مو ماهگونی بدون دکلره

  • رنگ موی بادمجانی شماره 7 
  • رنگ موی آلبالویی شماره 7 
  • واریاسیون قرمز 
  • اکسیدان 9 درصد
رنگ مو ماهگونی
رنگ مو ماهگونی

2-رنگ مو زیتونی

رنگ موی زیتونی یکی از محبوب ترین رنگ موها در بین خانم های ایرانی است که همان طور که می دانید این رنگ نیاز به موهایی با پایه روشن دارد. اما شما با استفاده از رنگ موی 000 و اکسیدان 12 درصد میتوانید موهایتان را چند درجه روشن کنید و بعد از این رنگ ترکیبی استفاده کنید.دقت کنید که در روشن کردن مو با رنگ سه صفر بهتر است مقدار اکسیدان دو برابر رنگ باشد.

ترکیب رنگ مو زیتونی

  • واریاسیون های سبز و نقره ای (هر کدام به اندازه یک بند انگشت)
  • رنگ موی زیتونی با شماره های 5، 90.01 و 10
  • اکسیدان 9 درصد

ترکیب رنگ مو زیتونی بدون دکلره

  • رنگ زیتونی پایه 8
  •  رنگ دودی پایه 8
  • واریاسیون سبز، بنفش، دودی و نقره‌ای 
  • اکسیدان 9 درصد

برای رسیدن به رنگ مو زیتونی بدون دکلره کافیست نصف تیوپ از رنگ زیتونی پایه 8 را با نصف تیوپ رنگ دودی پایه 8 ترکیب کنید. سپس از واریاسیون سبز، دودی و نقره‌ای به اندازه‌ی 2 سانت و از واریاسیون بنفش 1 سانت به ترکیب اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این ترکیب از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.

رنگ موی زیتونی
رنگ موی زیتونی

 3-رنگ موی مسی

رنگ موی مسی،رنگ گرمی است که از ترکیب رنگ های زرد و قرمز به دست می آید و سن را بسیار پایین تر از آن چه که هست نشان می دهد و باعث جوان تر شدن چهره شما می شود.

ترکیب رنگ موی مسی

  • 2/3 تیوپ رنگ شماره ۷.۴ 
  • 1.3 تیوپ رنگ شماره ۶.۴
  • اکسیدان 9 درصد

ترکیب رنگ موی مسی بدون دکلره

  • رنگ موی مسی روشن
  • رنگ موی طلایی پایه شماره 8
  • واریاسیون قرمز
  • واریاسیون مسی
  • اکسیدان 9 درصد
رنگ مو مسی
رنگ مو مسی

 4-رنگ موی بنفش

رنگ موی بنفش جز رنگ های فانتزی است که باعث جذاب شدن چهره دختران جوان می شود و محبوب است زیرا ماندگاری زیادی ندارد.

ترکیب رنگ موی بنفش شرابی

  • ۱/۳ تیوپرنگ موی شماره ۴.۶ 
  • ۲/۳ تیوپ رنگ موی شماره ۴۴.۶۵ 
  •  ۲/۳ تیوپ رنگ موی شماره V2
  • ۱/۳ تیوپ رنگ موی شماره ۳.۶ : 
  •  اکسیدان ۹ درصد و 6 درصد به مقدار لازم
رنگ موی بنفش
 رنگ موی بنفش

5- رنگ موی شنی

رنگ موی شنی جر رنگ های سرد است که بسیار شیک،جذاب و مناسب افرادی است که موهای خرمایی، قهوه‌ای متوسط یا روشن و چشمان سبز، قهوه‌ای و فندقی دارند.

ترکیب رنگ موی شنی

  • پایه هشت دکلره
  • دو سوم تیوپ رنگ طبیعی شماره 10
  • یک سوم تیوپ رنگ شماره 10/2
  • اکسیدان شماره 1

ترکیب رنگ موی شنی بدون دکلره

  • نصف تیوپ رنگ موی دودی روشن به همراه 10 سانتی‌متر واریاسیون دودی و 40 سی‌سی اکسیدان شماره یک
  • نصف تیوپ رنگ شکلاتی پایه ۶ و نصف تیوپ رنگ دودی پایه ۷ به همراه 2 سانتی‌متر واریاسون آبی و اکسیدان 9%
  • نصف تیوپ های‌لایت شنی، یک چهارم تیوپ نسکافه‌ای پایه ۶، یک چهارم تیوپ خاکستری پایه 7، یک هشتم تیوپ زیتونی پایه 7 و دو سانتی‌متر واریاسیون آبی و اکسیدان 9%
رنگ موی شنی
رنگ موی شنی

 6-رنگ موی قهوه‌ای

رنگ موی قهوه ای همیشه مد است و در هر زمانی که از این رنگ استفاده کنید استایل شما به روز و شیک می شود.

ترکیب رنگ موی قهوه ای

برای استفاده از این فرمولاسیون، باید موهای خود را با استفاده از دکلره تا پایه 8 روشن کنید.

  •  دو سوم تیوپ رنگ موی بلوند شکلاتی
  • یک سوم تیوپ رنگ مو کاراملی
  • یک سوم تیوپرنگ مو نسکافه‌ای شماره 6
  •  دو سانت واریاسیون نقره‌ای:
  • اکسیدان 3 درصد یا شماره 1

ترکیب رنگ موی قهوه ای بدون دکلره

  • سه چهارم تیوپ رنگ مو قهوه‌ای نسکافه‌ای شماره 8
  • یک چهارم تیوپ رنگ مو زیتونی پایه 7
  • دو سانت واریاسیون نقره‌ای
  • دو سانت واریاسیون بنفش
  • اکسیدان 9 درصد یا شماره 3
رنگ موی قهوه ای
رنگ موی قهوه ای

7-رنگ موی دودی

رنگ موی دودی یکی از رنگ های جذاب و ترند برای عید سال 1402 است که می تواند تغیر زیبایی به چهره شما بدهد.

ترکیب رنگ موی دودی

  • نصف تیوپ رنگ شماره ۸.۱۱
  •  نصف تیوپ رنگ شماره ۷.۲
  • نسبت ۲ به ۱اکسیدان ۶ درصد
  • پایه ۸ دکلره

ترکیب رنگ موی دودی بدون دکلره

  •  ۴۰ میل رنگ بژ متوسط
  • ۳۰ میل رنگ بژ روشن
  • ۳۰ میل زیتونی شماره ۷ 
  • ۲۰ میل رنگ دودی شماره ۶
  •  ۴ سانت واریاسیون نقره‌ای
  • اکسیدان شماره یک
رنگ موی دودی
رنگ موی دودی

 8-رنگ موی بژ

 رنگ موی بژ یکی از رنگ موهای محوب و جذاب است که بسیار طرفدار دارد.

ترکیب رنگ موی بژ

  • ۲۰ میل w ۶ بلوند شکلاتی
  • ۷۰ میل h ۷ عسلی روشن
  • ۳۰ میل c ۷ دودی روشن
  • 10 سانت واریاسیون نقره‌ای
  • ۵ سانت واریاسیون طلایی
  • ۱۳۰ میل اکسیدان ۹ درصد

ترکیب رنگ موی بژ با دکلره

  • نصف تیوپ از رنگ شماره ۱۰.۶‏
  • یک چهارم تیوپ از رنگ شماره ۸.۰۱‏
  • ده سانت از واریاسیون ۰۰۰‏
  • اکسیدان ۶%‏
  • پایه ۸ یا ۹ دکلره
رنگ موی بژ
 رنگ موی بژ


پرسش های متداول

چطور موهایم را در خانه رنگ کنم؟
در پاسخ به سوال چطور موهایم را در خانه رنگ کنم؟ یا رنگ کردن مو در خانه را از کجا آغاز کنم؟ بهتر است رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و برای این کار موها را دسته دسته کنید. پایین هر دسته را رنگ بزنید و در فویل بپیچید. سپس سراغ دسته بعد بروید. درنهایت ریشه های مو را رنگ کنید.اگر موهایتان نازک و نرم است، حدود 30 دقیقه لازم است تا رنگ به خوبی باز شود. 

طریقه رنگ کردن مو در خانه چگونه است؟

طریقه رنگ کردن مو در خانه را به صورت مرحله ای با فیلم را می توانید در این مطلب مشاهده کنید.

چه زمانی موهایم را بعد از رنگ کردن مو بشویم؟

توصیه می شود که پس از رنگ کردن مو تا 3 روز موها را نشویید و بعد از این مدت با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای تثبیت رنگ مو و پیشگیری از ایجاد قرمزی یا زردی روی مو استفاده کنید.

علت رنگ نگرفتن مو چیست؟

رنگ نگرفتن مو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

  1. استفاده از رنگ های نامرغوب و بی کیفیت
  2. کثیف و چرب بودن موی سر
  3. استفاده از موی رنگ در دوران پریودی یا شیردهی
  4. خشکی و شکنندگی موها
  5. عجله کردن در فرآیند رنگ کردن مو
  6. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی همچون رنگ برای مو

بهترین زمان برای رنگ کردن مو چه هنگامی است؟

بهترین زمان برای رنگ کردن مو زمانی است که باردار یا در زمان شیردهی نیستید یا بیماری خاصی ندارید.

از کدام اکسیدان برای رنگ مو استفاده کنیم؟

بهتر است برای انتخاب اکسیدان مورد نظر برای رنگ کردن مو از فروشنده یا آرایشگر خبره سوال کنید که چه نوع اکسیدان و با چه نسبتی استفاده کنید.انواع اکسیدان عبارت است از: 

  •  اکسیدان 3 درصد (ضعیف ترین نمونه اکسیدان)
  • اکسیدان 6 درصد 
  • اکسیدان 9 درصد
  • اکسیدان 12 درصد
آیا رنگ کردن مو در خانه ضرر دارد؟
خیر. تا زمانی که نکات گفته شده در متن مطلب را رعایت کنید، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.
برای رنگ کردن مو در خانه به چه ابزاری احتیاج دارید؟
برای رنگ کردن مو در خانه به ابزارهای مثل تیوب رنگ مو، دستکش، کاسه رنگ،کلاه،اکسیدان، براش رنگ و...احتیاج است.
بهترين زمان براي رنگ كردن مو چه دوره ای است؟
بهترين زمان براي رنگ كردن مو زمانی است که خانم پریود نباشد یا بیماری خاصی نداشته باشد.
برای رنگ گرفتن موی زبر چه کار کنیم؟

برای رنگ گرفتن موی زیر بهتر است قبلش موهای را نرم کنید چون این جنس مو در برابر رنگ مو مقاوم هستند و لایه های کوتیکول با نرم کردن، رنگ را بهتر جذب می کنند.

  آیا رنگ کردن مو با حنا مضر است؟

خیر. رنگ کردن مو با حنا نه تنها ضرر ندارد بلکه مو را قوی‌تر، ضخیم‌تر و براق‌تر می‌کند. 

   رنگ گرفتن مو با حنا چه‌قدر طول می‌کشد؟

رنگ گرفتن مو با حنا بین 1 تا 6 ساعت طول می کشد.

آیا مو را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

خیر. بهتر است 24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن مو آن را بشویید.

آیا حنا مو را یک‌دست می‌کند؟

خیر.حنا ممکن است بر ریشه مو و هایلایت‌های شما تاثیر چندانی نداشته باشد.

رنگ کردن موهای سفید چه تفاوتی با موهای سفید نشده دارد؟

برای رنگ کردن موهای سفید بهتر است از رنگ موهای با تناژ گرم استفاده کنید که در متن مطلب توضیح داده شده است.

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند؟

برای پاسخ به این سوال که رنگ مو باید چند دقیقه روی سر باشد بستگی به نوع موهای شما، ضخامت، رنگ موهای طبیعی و میزان رنگ پذیری آن متفاوت است. اما رنگ باید حداقل ۱۰ دقیقه روی مو بماند و سپس شسته شود. اگر ریشه موهای شما بسیار سفید شده و رنگ پذیری پایینی دارد گذاشتن رنگ مو به مدت ۲۰ دقیقه توصیه می شود.

رنگ کردن مو در دوران عادت ماهانه چگونه است؟
رنگ کردن مو در دوران عادت ماهانه بهتر است به دلیل تغیرات هورمونی انجام نشود به خصوص اگر قصد دارید موهایتان را بلوند کنید.بهتر است رنگ کردن مو را به بعد از پریود و دوران عادت ماهانه موکول کنید زیرا  در این دوران اغلب موها به خوبی رنگ نمی شود و رضایت بخش نیست.
بهترین برند برای خرید رنگ موی خانگی چیست؟
 از بهترین برندهای رنگ مو می توان گارنیه، رولون، لورال، بس، اسکرین و … را نام برد.
کدام قسمت مو به رنگ بیشتری نیاز دارد؟

قسمت های جلو مو و ریشه ها به رنگ بیشتری نیاز دارند.

چگونه موی روشن را تیره کنیم؟
برای روشن کردن مو می توانید مو را در پایه های بالا دکلره نمایید. اگر می خواهید به طور طبیعی و تدریجی موهایتان را روشن کنید، کافی است اکسیدان قوی کرم (12 درصد، 40 حجم و شماره 3) را با روشن ترین رنگ ترکیب کنید. اکسیدان شما باید دو برابر رنگ مو باشد.
رنگ مو در خانه با مواد طبیعی چگونه است؟
بهترین روش برای رنگ مو در خانه با مواد طبیعی استفاده از حنا، بابونه،دارچین، قهوه،آب لیمو و ...است.
رنگ كردن مو با بابونه چطور انجام می شود؟

رنگ کردن مو با بابونه یکی از روش های طبیعی برای رنگ می باشد که می توانید از بابونه به تنهایی برای رنگ کردن زدن موهای خود استفاده کنید یا با لیمو، روغن بادام و ...ترکیب کنید.

سخن آخر

در این مطلب آموزش رنگ کردن مو در خانه را به صورت مرحله ای همراه با فیلم مشاهده کردید و 21 نکته کاربردی درباره رنگ کردن مو در خانه را به شما آموزش دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب رنگ موی عید 1402؛ معرفی رنگ مو جدید برای عید امسال را مطالعه کنید.ساده ترین روش رنگ مو در منزل چیست؟ در قست نظرات با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در میان بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد