hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۱۳۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در گلستان به سازش ختم شد/ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صدر بیکاران

مدیرکل تعاون گلستان:

۱۳۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در گلستان به سازش ختم شد/ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صدر بیکاران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از سه هزار و ۸۶۰ پرونده در حوزه کارگری و کارفرمایی در گلستان، یک هزار و ۳۰۰ پرونده به سازش ختم شد.
حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده و به مناسبت آن برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود اما امسال با توجه به شعار "مهار تورم و رشد تولید" برنامه‌های هفته کارگر متفاوت‌تر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کارگر امسال در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود، یادآور شد: در این هفته حدود ۲۰۰ برنامه در سطح استان گلستان برگزار می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دیدار با استاندار گلستان را یکی از برنامه‌های هفته کارگر برشمرد و یادآور شد: از سال گذشته تاکنون در قالب همین نشست‌ها یکی از مشکلات اساسی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور حل شده که قدردان حمایت استاندار محترم هستیم.
 
خواجه‌مظفری افتتاح پروژه‌های اشتغالزایی و خدماتی، اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، سرکشی از کارگران آسیب‌دیده، غبارروبی و عطرافشانی و دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نخبگان کارگری را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در هفته کارگر برشمرد.
 
وی با بیان اینکه امروز عزم و اراده جمعی برای حل مشکلات کارگران در بین دستگاه‌های اجرایی استان گلستان ایجاد شده که جای قدردانی دارد، بیان کرد: بسیار از مدیران علی‌رغم نداشتن مسئولیت مستقیم در این حوزه، حلال مشکلات کارگری و کارفرمایی شدند، در روز گذشته به اتفاق فرمانده سپاه نینوا گلستان از چندین کارگاه تولیدی بازدید کرده و از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مطالبات آنها قرار گرفتیم‌.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برپایی میز خدمت در ۱۴ شهرستان و ۲۵۰ روستا به‌مناسبت هفته کار و کارگر و هفته مشاغل با همکاری اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای گلستان خبر داد و گفت: افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری یکی دیگر از برنامه‌های ما در هفته کارگر است.
 
خواجه‌مظفری با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تقویت فرهنگ کار در گلستان به کار گرفتیم، تصریح کرد: خانه‌های بهداشت کارگری با هدف تقویت سلامت روحی و روانی و بهداشتی کارگران ایجاد در حال ارائه خدمت به این قشر زحمت‌کش هستند.
 
وی از برپایی ‌نشست‌های سه جانبه با مدیران استانی، کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی طی هفته کارگر در گلستان خبر داد و گفت: یادواره ۷۰ شهید کارگری از دیگر برنامه‌های ما است که ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر کشور در حسینیه ثارالله گرگان برگزار می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بررسی سه هزار و ۸۶۰ پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ پرونده به سازش منجر شد و مابقی پرونده‌ها برای ادامه بررسی به دستگاه قضا معرفی شد.
 
خواجه‌مظفری با بیان اینکه تعهد اشتغال گلستان ایجاد ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل بود، تصریح کرد: براساس آمار ۳۷ هزار و ۴۰۰ شغل در استان ایجاد شد که صحت‌سنجی پیامکی، تلفنی و حضوری ۷۰ درصد اشتغال ایجاد شده در گلستان را تایید کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: علت اصلی این‌ مسئله نداشتن مهارت است، حدود ۷۰۰ رشته مهارتی در استان گلستان آموزش داده می‌شود که بسیاری از این افراد علاوه‌بر داخل  در خارج از کشور هم امکان فعالیت را دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد