hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > واکنش کاربران فضای مجازی به شهادت سردار سلیمانی؛ ایران ملک سلیمانی‌ها است

واکنش کاربران فضای مجازی به شهادت سردار سلیمانی؛ ایران ملک سلیمانی‌ها است

روز گذشته با منتشر شدن خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به وسیله پرنده‌های بدون سرنشین آمریکا در عراق برخی از کاربران فضای مجازی نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.

 روز گذشته با انتشار خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه افراد جامعه صرف نظر از هر طیف سیاسی در آرزوی تکذیب این خبر بودند اما پس از اعلام خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به وسیله بالگردهای بدون سرنشین آمریکایی از رسانه‌ها ایران رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.
خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها رسانه‌های جهان را تحت تأثیر خود قرار داد بلکه بعد از اعلام رسمی آن از سوی صدا و سیما این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و حالا کلید واژه حاج قاسم سلیمانی به پرتکرارترین واژه جست و جو شده در سایت‌ها و مرورگرهای ایران تبدیل شده است.
حالا دیگر مردم آرام آرام با اطلاع از این خبر، رخت سیاه به تن کردند و با نصب پرچم‌ها و بیرق‌های سیاه در مساجد و مقابل منازل خود به سوگ سردار امنیت و آرامش نشستند.
اما تا به این لحظه هشتگ انگلیسی سلیمانی #Soleimani با حدود یک میلیون توئیت، هشتگ فارسی #قاسم_سلیمانی با ۳ هزار و ۳۲۵ توئیت و هشتگ ترکی سردار سلیمانی با ۱۷ هزار توئیت طی چند ساعت گذشته به ترند جهانی شبکه اجتماعی توئیتر تبدیل شد همچنین هشتگ با عبارت «ایران»، «سردار قاسم سلیمانی»، «انتقام سخت» نیز به سرعت در توئیتر ترند شدند.
مطالبی که در ادامه می‌خوانید نظر طیف‌های مختلفی از کاربران عادی و نخبگانی فضای مجازی نسبت به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است؛ بد نیست کشورهای غربی و یا عناصری که دست به چنین اقدامات تروریستی می‌زنند نیز نگاهی به آنها بیندازند!

شهادت برکت دارد! پارسا نوشت: امروز پدرم را در حال گریستن دیدم. تلویزیون مستندی در باب شهید احمد آقای کاظمی به روایت حاج قاسم پخش می‌کرد. آخرین بار این احوال پدر را در وفات آیت الله خمینی به یاد دارم شهادت برکت دارد. از برکت شهادت حاج قاسم سلیمانی.
حاج قاسم معلم نسل من بود! محمد نوشت: سردار قاسم سلیمانی یک معلم برای نسل من بود؛ درس مقاومت، رشادت و دفاع از مظلوم را او به همگان آموخت او یک اسطوره، قهرمان است که همیشه دلتنگش خواهیم بود.
در خواب بودیم که او رفت! کاربر دیگری نوشت: بنویسید در کتاب‌ها که در خواب ناز بودیم که او رفت...
خداحافظ سردار دل‌ها! حسین نوشت: امیدوارم فردا صبح که از خواب بیدار میشم بگن همش یه خواب بود؛ یه خوابه ترسناک! خداحافظ سردار دل‌ها...
انقلاب را بیمه کرد!؟ داوود نوشت: اربعین حاج قاسم سلیمانی همزمان با ۲۲ بهمن است این یعنی خون حاج قاسم انقلاب را بیمه کرده.
از صمیم قلب دوستش داشتم! کاربر دیگری نوشت: تو مخلص ترین آدمی بودی که شناخته بودم. از صمیم قلبم دوستت دارم شهادت مبارک مرد بزرگ!
این بود آزادی بیان؟! حسام نوشت: اینستاگرام در حال حذف پست‌های مربوط به شهادت حاج قاسم سلمیانی است این بود آزادی بیان که مدام از اون می‌گفتید؟
اسطوره! کاربر دیگری نوشت: اسطوره واژه‌ای به بلندای تاریخ ایران که شایسته سردار آسمانی ما حاج قاسم سلیمانی شد.
قاسم سلیمانی حذف نمی‌شود! رضا نوشت: هیچکس نمی‌تواند هشتگ قاسم سلیمانی را از دل ما حذف کند؛ عشق آمده و به ما طریق رفتن آموخت.
دل آدم آروم نمی گیره!؟ علیرضا نوشت: دل آدم آروم نمی گیره، حاج قاسم عزیز دل همه ایرانی‌ها بود، هست و خواهد بود.
این موارد تنها بخشی از واکنش‌های کاربران به اصطلاح عادی فضای مجازی بود، اما در لایه‌های نخبگانی نیز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با واکنش‌هایی همراه بود.
راه همان راه است و ما همان ما
آزادی دروغی بزرگ! فرید مدرسی نوشت: وقتی اینستاگرام به خود اجازه می‌دهد پستم درباره قاسم سلیمانی را از صفحه شخصی ام حذف کند؛ آزادی آمریکایی یعنی ترور، آدم کشی و سانسور و دیگر هیچ. سلام به قرن کشتار شهامت، قرن استعمار خاک و قرن استثمار انسان، قرن دلالان خون، قرن ضحاکان پیرو سلطه افعی به دوشان.
خوش به حالت! تقی دژاکام نوشت: مجری برنامه سپاه گفت: حاج آقا! مردم مرا که می‌بینند، فکر می‌کنند خیلی آدم خوب و دینداری هستم؛ حرف‌هایی می‌زنند که اصلاً من نیستم. دارم اذیت می شم! حاج آقا مجتبی تهرانی گفت: خوش به حالت! گفتم چرا؟ گفت: برو خودت را بساز و اندازه توقع مردم از خودت بشو. خوش به حالت!
ایران ملک سلیمانی هاست! مسعود پیرهادی نوشت: امروز خنده هات رو می‌دیدیم، گریه می‌کردیم؛ گریه هات رو می‌دیدیم، زار می‌زدیم اما همه بدانند؛ ایران، ملک سلیمانی هاست.
دستت اما حکایتی دارد! سارا هوشمندی نوشت: دستت اما حکایتی دارد؛ رحم الله عمی العباس...
راه همان راه است! سید نظام الدین موسوی نوشت: صبح دیدم کنار عکس پدر، عمو و دایی شهیدش، عکس حاج را هم گذاشته و می‌گوید: آقا سید! ما با شهادت بزرگ شدیم اما از کسی نمی‌گذریم که بخواد حرف از سازش بزنه شهادت حاج قاسم، عظیم است و سینه سوز، اما نسل شهادت به این حادثه‌ها عادت دارد «راه» همان «راه» است و «ما» همان «ما»...
اینها نیز تنها بخش کوچکی از واکنش لایه‌های نخبگانی فضای مجازی در غم از دست دادن حاج قاسم سلیمانی بود که پس از پایان جنگ تحمیلی وارد عرصه دیگری برای خدمت به انقلاب اسلامی شد.
همواره اندیشه‌های انقلاب اسلامی و ولایتمداری در حاج قاسم سلیمانی با جان و دلش یکی شده بود و تمام تلاش خود را در پیشبرد رهنمودهای امام خمینی (ره) به کار می‌برد؛ البته هر چند که حاج قاسم تمامی اقداماتش مبتنی بر مشی نظامی بود اما حضور وی در بسیاری از اقدامات عمرانی، فرهنگی و مذهبی را نباید نادیده گرفت؛ هنوز هم ردپای آن مرد بزرگ را می‌توان در مناطق زلزله زده بم در سال‌های دور و یا همین سیل اخیر در استان گلستان جست و جو کرد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد