hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مدارس علمیه استان گلستان میزبان نشست های علمی با موضوع استهلال شوند

رئیس مرکز اسلامی گلستان در نشست ستاد استهلال مناطق قومی استان:

مدارس علمیه استان گلستان میزبان نشست های علمی با موضوع استهلال شوند

حجت الاسلام دیلم گفت: مدارس علمیه استان گلستان میزبان نشست های علمی با موضوع استهلال شوند.

حجت الاسلام نور علی دیلم در نشست ستاد استهلال مناطق قومی استان، گفت: مدارس علمیه استان گلستان میزبان نشست های علمی با موضوع استهلال شوند.

وی افزود: نگاه مرکز اسلامی گلستان به موضوع استهلال کاملا علمی است و با این سیاست محور نشست های دو سال گذشته گفتگو و اظهار نظردرباره مبانی فقهی و نجومی استهلال بوده است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، این مرکز در موضوع استهلال خود را متولی می داند وبا این رویه امید است مدارس علوم دینی استان نیز میزبان نشست های علمی موضوع استهلال باشند و همانطور که نظر یک استاد یا مدرس شاخص را با عزت و احترام قبول کرده و احترام می گذارند در ادامه نیز نظرات خود را با نظرات دیگر اساتید، جمع بندی کرده و به یک نتیجه علمی واحدی برسند و در باب استهلال این گفتگوهای علمی بدور از تعصبات قومی و مذهبی طرح شود.

وی با بیان اینکه، موضوع رویت هلال ماه و اذن حاکم جامعه اسلامی، طبق فقه احناف و در اقامه نمازهای جمعه و نماز عیدین مطرح می شود، بیان کرد: در جلسه اول ستاد استهلال و همچنین در سال های گذشته خیلی زیبا و علمی مقاله و متون علمی ارائه و قرائت گردید و هم نسبت به تصمیمی که برخی کشورهای جهان اسلام در خصوص بحث اختلاف مطلع داشتند، هم با ارائه ادله اتحاد مطالع و هم ادله اختلاف مطالع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس مرکز اسلامی گلستان ضمن امیدواری برای ادامه دار بودن این رویه علمی، گفت: موضوع رویت هلال در امت اسلامی است که شیعه و سنی طبق کلام و فرمایش پیامبر اکرم (ص)، که انسان با دیدن ماه روزه بگیرد و با دیدن ماه افطار کند، یک موضوع قطعی و جامع است.
حجت الاسلام دیلم به حاضرین در نشست و علما و روحانیون یادآورد شد: موضوع اول بحث رویت است و سپس اذن حاکم مطرح می شود. اگر کسی به شما مراجعه می کند و رویت هلال را عنوان می کند، قبل از اینکه به طرف شهادت گفتن ببرید، حتما قبلش با ستاد استهلال استان و متخصصین امر تماس گرفته و موضوع را مورد مشورت قرار بدهید تا مشخص شود که آن آقا و یا خانمی که ادعا می کند رویت کرده است آیا واقعا رویت کرده یا برای او مشتبه شده است.
وی تصریح کرد: خادمین شما در مرکز اسلامی گلستان به صورت شبانه روزی توانسته است در حد توانشان با امکانات و نیروی کم ، حضور چشمگیر و پرتلاشی داشته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد