hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برای نخستین بار سامانه پایش ماهواره‌ای حفاظت از اراضی در گلستان راه‌اندازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

برای نخستین بار سامانه پایش ماهواره‌ای حفاظت از اراضی در گلستان راه‌اندازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای نخستین بار سامانه پایش ماهواره‌ای در حفاظت از اراضی تملک شده بنیاد مسکن در گلستان نصب شده است.

سیدمحمد حسینی اظهارکرد: حفاظت از اراضی تملک شده در طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا برای نخستین بار در کشور سامانه پایش ماهواره‌ای حفاظت از این اراضی در گلستان نصب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: این سیستم هوشمند به گونه‌ای طراحی و نصب شده که کوچک‌ترین اتفاق در این اراضی توسط ماهواره پایش و اطلاع رسانی می‌شود و این سامانه مانع هرگونه تجاوز به اراضی ملی تملک شده می‌شود.

وی بیان کرد: ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس به روستاها از اهداف ما در طرح نهضت ملی مسکن است. در این راستا تلاش می‌کنیم تا قیمت زمین در روستاها را کنترل کرده و این افسار گسیختگی در قیمت زمین در روستاها را مهار کنیم.

حسینی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در طرح نهضت ملی مسکن، مردم زمین را از طریق دولت و با حداقل قیمت خریداری کنند تا ضمن اینکه قیمت تمام شده زمین برای مردم مناسب باشد، دست واسطه‌ها هم کوتاه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: استان گلستان در بین استان‌های کشور رتبه نخست را در تأمین زمین برای طرح نهضت‌ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ کسب کرده و اراضی لازم در روستاهای گلستان برای تعهد چهارساله طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

وی در خصوص تصرفات اراضی ملی توسط برخی از اهالی روستاها در سال‌های گذشته، گفت: اغلب واحدهای مسکونی روستایی بیش از ۴۰ سال است که در اراضی ملی قرار گرفته و حدود ۴۰ هزار خانوار این اراضی ملی را در روستاها تصرف کرده اند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حسینی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در کنار مردم بوده و با تسهیل گری و نهایت انعطاف بتوانیم این اراضی تصرف شده توسط مردم را به نفع مردم تعیین تکلیف کرده و به آنها واگذار کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد