hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > قرار بود اقتصاددانان خط شده به رئیسی کمک کنند!

قرار بود اقتصاددانان خط شده به رئیسی کمک کنند!

یکی از چهره های اقتصادی فعال در فضای مجازی در توئیتر نوشت: پس از آن ‌که رئیس جمهور محترم، حذف ارز ۴۲۰۰ را از علل افزایش شدید تورم در سال ۱۴۰۱ اعلام کردند، آقایان ساداتی نژاد و میرکاظمی برکنار شدند.

هرچند تنها دلیل رسمی تغییر میرکاظمی بیماری وی مطرح شده اما دلایل دیگری نیز در این تغییر گمانه زنی شده است. رضا غلامی یکی از چهره های اقتصادی فعال در فضای مجازی در توئیتر نوشت: پس از آن ‌که رئیس جمهور محترم، حذف ارز ۴۲۰۰ را از علل افزایش شدید تورم در سال ۱۴۰۱ اعلام کردند، آقایان ساداتی نژاد و میرکاظمی برکنار شدند.این تحلیل از آن جهت قابل تامل است که میرکاظمی جزو مهم ترین مدافعان حذف ارز ۴۲۰۰ بود. در این میان عملکرد ساداتی‌نژاد هم منتقدانی داشت؛ به ویژه درباره افزایش شدید قیمت‌ها بر اقلام اساسی خوراکی مانند برنج، گوشت، حبوبات و... که به باور بسیاری از کارشناسان دلیل واضحی برای چنین افزایش قیمت‌هایی وجود ندارد.آخرین موج انتقادها به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در دوره ساداتی‌نژاد به مدیریت ‌نکردن درست در سامان دهی وضعیت برنج و حجم بالای گلایه کشاورزان برمی‌گردد که همین موضوع باعث شد در اسفندماه سال گذشته استیضاح او با ۱۲امضا در مجلس کلید بخورد.البته تحلیل متفاوت دیگری نیز در موضوع تغییر میرکاظمی وجود دارد.

صادق نیکو یکی دیگر از فعالان توئیتری نوشت: بخشی از انتقادها به میرکاظمی برای سخت‌گیری اش در توزیع منابع بود و این سخت‌گیری برای من ارزشمند و قابل احترام بود. میرکاظمی محبوب نبود ولی مثل نوبخت خزانه را به حراج نگذاشت.یکی از اصلی ترین این سخت گیری ها به موضوع رتبه بندی معلمان بر می گشت که در کنار تعلل وزیر سابق آموزش و پرورش در این موضوع که منجر به برکناری اش شد، سخت‌گیری سازمان برنامه در تامین منابع رتبه بندی نیز در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان موثر بود.از منظری دیگر به نظر می‌رسد وزن طیف طرفدار سیاست های آزادسازی قیمت ها در دولت افول کرده و دور جدیدی از سیاست های قیمت گذاری و احتیاط در اجرای طرح های آزادسازی ایجاد شده است.در هر حال داوود منظور ،رئیس فعلی سازمان مالیاتی به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و سید محمد آقامیری، رئیس فعلی سازمان دام پزشکی و معاون وزیر جهاد کشاورزی به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

منبع: khabaronline-1754659

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد