hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > نشست مشترک شهردار گرگان و مدیرکل بازرسی استان گلستان برگزار شد

شهردار و مدیران شهری

نشست مشترک شهردار گرگان و مدیرکل بازرسی استان گلستان برگزار شد

نشست مشترک سیدالنگی شهردار گرگان با علیخانی مدیرکل بازرسی استان گلستان و هئیت همراه و مدیران شهری صبح امروز در سالن اندیشه شهرداری گرگان پیرامون بررسی پروژه های سرمایه گذاری شهر برگزار شد.

شهردار و مدیران شهری در این جلسه با ارائه گزارشی از پروژه های مهم شهرداری اعم از ابر پروژه شهربازی مدرن گرگان، بازار موزه هفت شهر با ۱۳۴ مغازه و رونق های اقتصادی و اشتغال زایی آن و تاسیس اولین هتل بیمارستان گردشگری سلامت با ۴۰۰ تختخواب، هتل ناهار خوان، پروژه لوتوس بعنوان بزرگترین مجتمع تجاری، تله کابین ناهارخوران و پروژه های دیگر که باعث افزایش گردشگری و ماندگاری مسافران و رونق اقتصادی در منطقه می شود خواستار اقدامات لازم در راستای حمایت و تقویت از سرمایه گذار از مسئولان  مربوطه شدند.

سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان در این نشست گفت: ما در نظر داریم نسبت به توسعه شهر گرگان با تعامل و حمایت مسئولان و مدیران سرعت بیشتری بخشیم و شهروندان بعنوان ذینفعان شهری از اقدامات متنوع و شفاف بهره مند شوند.


 

سیدالنگی خاطرنشان کرد: موضوع مهم گریبان گیر شهرداری گرگان، سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران است و شهرداری در نظر دارد با اجرای پروژه های مختلف، مرکز استان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل نماید.

وی عنوان کرد: تله کابین به عنوان خواسته به حق شهروندان گرگانی علیرغم آماده بودن تمام زمینه های قانونی، بدون قطع حتی یک درخت، هنوز مجوز آن صادر نشده که باعث ایجاد سوال و گلایه اذهان عمومی شده ‌است.

شهردار گرگان ادامه داد: ابَر پروژه شهربازی مدرن گرگان بعنوان بزرگترین شهربازی شمال کشور با ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم، نیاز به ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه برای افتتاح فاز یک آن دارد که نیاز است با کمک مسئولان برای جذب سرمایه گذار اقدام و گرگان بعنوان نگین شمال معرفی شود.

لزوم توجه به مباحث قانونی در اجرای پروژه ها
عبدالله آقاعلیخانی مدیرکل بازرسی استانداری گلستان نیز با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران گفت: قوه قضاییه و بازرسی مصمم هستند با حمایت از بخشی خصوصی و جذب سرمایه گذار پروژه های عمرانی را اتمام نماید و اشتغالزایی را افزایش دهد.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه در ابتدای شروع پروژه های همه جوانب قانونی کار در نظر گرفته شود، افزود: لزوم توجه به مباحث حقوقی و قانونی پروژه ها در ابتدای امر باعث کاهش مشکلات و ریسک برای جذب بیشتر سرمایه گذاران می شود زیرا عدم رعایت این موضوعات باعث مشکلات عدیده ای در انجام پروژه های و توسعه شهری است.

وی با تاکید بر اینکه تاریکی و عدم شفافیت عمل ایجاد سوال و شایعه می شود تصریح کرد: دستگاه ها با شفاف سازی امور موجب کاهش حواشی و شایعات می شوند و این موضوع به جذب سرمایه گذار بهتر کمک می کند.

مدیرکل بازرسی استانداری گلستان در پایان با بیان برخورد قاطعانه با فسادهای عمدی در پروژه ها خاطرنشان کرد: موضوع مشکل تله کابین گرگان علیرغم اقدام از سال ۶۹ می بایست با یک حرکت همگانی حل شود زیرا تاخیر در مجوز قابل توجیه نیست و مورد نکوهش است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد