hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تاکید علمای شیعه و سنی گنبدکاووس بر حفظ وحدت اسلامی

امام جمعه اهل سنت اینچه برون

تاکید علمای شیعه و سنی گنبدکاووس بر حفظ وحدت اسلامی

جمعی از علمای شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی در جهت مقابله با راهبرد اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب اسلامی را یک امر الزام دینی دانسته و بر لزوم اهتمام همگان به این مقوله تاکید کردند.

تاکید علمای شیعه و سنی گنبدکاووس بر حفظ وحدت اسلامی علمای شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در ضیافت افطاری وحدت و مقاومت که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفتند: حفظ وحدت و برادری یک دستور الهی است که در قرآن و سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) و نیز گفتار امام راحل و رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

امام جمعه اهل سنت اینچه برون اظهارداشت: امروز حفظ وحدت و برادری بین اقوام و مذاهب یک اصل اساسی است زیرا دشمنان اسلام همواره بدنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی هستند.

آخوند مدد هوشمند افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن و رهبر معظم انقلاب وحدت و برادری خوبی بین اقوام و مذاهب در جامعه بویژه استان گلستان وجود دارد.

وی بابیان اینکه دین اسلام دین وحدت و محبت است، بر لزوم تلاش بیشتر علما و روحانیون شیعه و اهل سنت برای ترویج هرچه بیشتر این دستور اسلامی در جامعه بویژه نسل جوان تاکید کرد.

یکی دیگر از علمای اهل سنت گنبدکاووس هم گفت: امروز حفظ وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه بر همه امت اسلامی واجب و لازم الاجراست.

آخوند کمال غراوی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب وحدت و همدلی در بیشتر ممالک اسلامی وجود دارد و ثمرات آن در فتوحات جبهه مقاومت کاملا مشهود است.

امام جمعه روستای قره ماخر گنبدکاووس هم با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و ضرورت بهره‌مندی از شب‌های قدر اظهارداشت: فرقه معاندین و منافقین از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و تنها راه مقابله با آنها حفظ وحدت و اتحاد امت اسلامی است.

آخوند مراد محمد کسلخه همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر امت اسلامی از ملت مظلوم فلسطین و حضور در راهپیمایی روز قدس افزود: اعتقاد داریم امروز هر کس از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کند، ایمانش قوی تر از افراد بی تفاوت نسبت به این موضوع هست.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست با بیان اینکه امام راحل مساله قدس را مساله نخست امت اسلام قرار داد، گفت: بحمدالله شواهد و قرائن نشان از تحقق وعده الهی در نابودی قوم یهود و رژیم غاصب صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: حفظ وحدت و برادری امت اسلام و مقابله با دشمنان مورد اتفاق نظر همه علما و روحانیون حاضر در نشست امروز بود.

وی افزود: انشاالله حول محور مقاومت و به دست جوانان امت اسلام در آینده‌ای نزدیک بیت المقدس به دامان مسلمانان باز گردد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم در این نشست، با مهم دانستن حمایت امت اسلام از انتفاضه فلسطین گفت: امام راحل با مهم دانستن مساله فلسطین، روز قدس را فتوا خویش قرار دادند.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم افزود: اینکه در کلام امام راحل و جانشین خلف ایشان رژیم غاصب صهیونیستی را غده سرطانی نامیدند نشان از اهمیت موضوع است.

وی ادامه داد: استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم از راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی است و همواره کشور ما در صف مقدم جبهه‌ مقاومت هست و معادلات دشمنان را برهم زده‌ایم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد