hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تعاونی‌های روستایی گلستان از ظرفیت ایجاد ۲ هزار و ۷۸۵ فرصت شغلی برخوردارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

تعاونی‌های روستایی گلستان از ظرفیت ایجاد ۲ هزار و ۷۸۵ فرصت شغلی برخوردارند

خواجه مظفری گفت: ۱۵۷ تعاون روستایی این استان ظرفیت ایجاد ۲ هزار و ۷۸۵ فرصت شغلی را در بخش‌های مختلف در این استان دارند که باید از این ظرفیت برای رسیدن به توسعه استفاده کرد.
حسینعلی خواجه‌مظفری  در جلسه کارگروه اشتغال استان  گفت: این تعداد تعاونی روستایی ۷ هزار و ۲۱۳ نفر عضو دارند.

وی حمایت از تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی روستایی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در مشارکت مردمی برای شتاب بخشیدن به توسعه روستایی استان را از مهم ترین برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه همکاری با اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری امضا شد.

به گفته وی تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در چند روز گذشته با اهداف کمک به ایجاد اشتغال پایدار، استفاده از ظرفیت بخش تعاون در روستا، بهره‌مندی از نیروی کار، مهارت و تخصص در روستا، استفاده از ظرفیت‌ شغلی موجود در روستا، بالا بردن منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی( اجرای عدالت) و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد بستر مهاجرت معکوس به روستادر استان بسته شده است.

خواجه مظفری اضافه کرد: ترویج روحیه تعاون در جوامع محلی روستایی، معرفی طرح‌های اولویت دار برای برخورداری از تسهیلات، ارائه مشاوره تخصصی و نظارت در فرایند اجرایی طرح روستا تعاون، حمایت از پرداخت تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون، کمک به شناسایی، ترغیب و ساماندهی روستاها برای تشکیل تعاونی روستا تعاون، مساعدت در برگزاری نشست توجیهی و آموزش بخش تعاون برای دهیاران از طریق بخشداری، مساعدت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در سطح روستاها پیرامون توسعه و تقویت بخش تعاون، همکاری و مساعدت در راستای ارتباط زنجیره‌ای (خوشه) بین تعاونی های روستا تعاون در شهرستان‌، کمک به ایجاد بازارچه محلی برای فروش محصولات تعاونی‌های روستا تعاون در روستا، کمک به تشکیل نمایشگاه شهرستانی و استانی و حمایت از مشاغل پشتیبان و مشاغل خانگی در قالب تشکل‌های تعاونی روستایی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

در گلستان ۱۰ هزار و ۵۸۴ شرکت تعاونی در ۱۵ رشته با عضویت ۵۴ هزار و ۹۸۴ نفر ثبت شده و این شرکت ها با ۹۰۴ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال سرمایه فعالیت تعاونی خود را آغاز کردند که به کارگیری صحیح این سرمایه در مسیر اشتغال و تولید می‌تواند برای افزون بر ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار نفر شغل ایجاد کند.

شرکت تعاونی‌های گلستان اغلب در رشته‌های تامین نیاز صنفی، صنعتی، تولیدی توزیعی، تامین نیاز تولید کنندگان، خدمات، تامین نیاز مصرف کنندگان، حمل و نقل، سهام عدالت، عمرانی، فرش دستباف، مسکن، معدنی، چند منظوره و کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

براساس نظر کارشناسان اقتصادی، توسعه بخش‌های تعاونی به رونق تولید و اقتصاد استان و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید منجر خواهد شد که پیش شرط آن توجه ظرفیت و بهره‌گیری از تعاونی‌ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد