hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر طی روز گذشته به مشهد مقدس

ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر طی روز گذشته به مشهد مقدس

مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: روز گذشته ۴۷۹ هزار و ۹۴ زائر وارد مشهد مقدس شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر دوشنبه در هشتمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان ششم فروردین ماه جاری تعداد ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۱ نفر وارد استان شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۱ روز گذشته پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۶ نفر - شب اقامت در مشهد ثبت شده است.

وی گفت: امسال برای نخستین بار برنامه خدمات فرهنگی زایر از مبدا تا مبدا تهیه و تنظیم شد که اتفاق مبارکی است و با توجه به الگویی که در حوزه خدمات فرهنگی طراحی شد نقطه آغاز مبادی سفر هماهنگی‌هایی شد و برنامه‌های فرهنگی از همان مبدا آغاز و در استان و ورودی مشهد به پررنگ‌ترین حالت رسید.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: در این راستا در مشهد برای هر ۲۰ واحد اقامتی یک مبلغ دینی پیش بینی شد و با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اعزام مبلغ برای واحدهای اقامتی با مشارکت لازم دستگاه‌های متولی تأمین شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در طرح تحقیقاتی که توسط آستان قدس رضوی انجام شد مشخص گشت که زایر از ۲۴ ساعت حضورش در مشهد ۲ ساعت در حرم مطهر حضور دارد که با احتساب استراحت و سایر امور حداقل ۱۰ ساعت حضور روزانه اش را در سایر مکان‌ها از جمله مکان‌های تجاری و تفریحی می‌گذراند بنا بر این ارائه خدمات فرهنگی در اولویت ارائه در این مکان‌ها قرار گرفت.

وی گفت: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد زائران ورودی به استان و مشهد با وسیله نقلیه شخصی به استان و مشهد سفر می‌کنند بنا بر این اجرای برنامه‌های فرهنگی در جاده‌ها می‌تواند اثرگذاری داشته باشند.

خدمت گذاری بیش از ۴ هزار نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه به زائران

در ادامه همچنین حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: بیش از چهار هزار نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه عهده دار خدمت گذاری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۱۲۳ بقعه متبرکه استان در طرح‌های مختلف افتخار خدمت رسانی به زائران رضوی را دارند.

وی افزود: همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان موجب شد تا طرح‌های ویژه رمضان در خدمتگزاری به زائران لحاظ شود و ۱۴۰ روحانی مرد و زن به زائران خدمت دهند.

اجرای طرح خدمات فرهنگی مبدا به مبدا بسیار مؤثر است

در ادامه محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست مهمترین اتفاق در ایام نوروز امسال را دغدغه مندی مسئولان نسبت به ضرورت طراحی برنامه‌های فرهنگی جامع و کامل دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: کیفی‌تر کردن سفر زیارتی به مشهد منوط به توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

وی اجرای طرح خدمات فرهنگی مبدا به مبدا را بسیار مؤثر توصیف کرد و ادامه داد: در این رابطه اقدامات خوبی در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای محقق شد و همراهی خوبی را شاهد بودیم که ثمره آن را در دوره‌های بعدی زیارت مشاهده خواهیم کرد.

منبع: mehrnews-5741591

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد