hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > خودنمایی قهرمان

خودنمایی قهرمان

پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر، دیروز از ساعت ۱۶:۳۰ در حضور حدود 40 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی قائمشهر بود.
گابریل کالدرون همان طور که گفته بود، ترکیبی متفاوت نسبت به دیدار تیمش درجام حذفی برابر شهرداری ماهشهر به زمین فرستاد. شاگردان رضا مهاجری بازی را بهتر آغاز کردند اما نتوانستند از مالکیت توپ بهره لازم را ببرند و در یکی از موقعیت‌ها، شوت محمد عباس‌زاده دقیقه 22 از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک از بالای دروازه رادوشوویچ به بیرون رفت. حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس در دقیقه ۳۰ باعث شد ترابی پشت محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شود اما ضربه او را علیرضا حقیقی به کرنر فرستاد. ترابی با حرکت پا به توپ پایه‌گذار گل میزبان در دقیقه ۳۴ شد. او توپ را به علی علیپور رساند و مهاجم سرخپوشان با سانتری دقیق، وحید امیری را در موقعیت گلزنی قرارداد که او هم قدر این فرصت را دانست و با ضربه سر پرسپولیس را پیش انداخت. نساجی‌ها می‌توانستند پیش از پایان نیمه اول به گل تساوی برسند اما ضربه سر سینا زامهران با فاصله کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
نیمه دوم در حالی آغاز شد که نساجی برای جبران گل خورده، ارائه فوتبالی تهاجمی در دستور داشت. دراین میان محمد عباس‌زاده، امید اول گلزنی نساجی‌ها در صحنه‌ای پس از برخورد با بوژیدار رادوشوویچ مصدوم شد و در دقیقه 57 جای خود را به محمدمهدی نظری داد. یک دقیقه بعد محسن ربیع‌خواه که در نیمه اول کارت زرد گرفته بود، با خطا روی بازیکن نساجی مانع از ضدحمله این تیم شد و دومین کارت زرد را از مرتضی منصوریان، داور بازی گرفت. بدین ترتیب او دقیقه 58 اخراج شد تا پرسپولیس 10 نفره شود. در ادامه شاگردان مهاجری که با یک بازیکن بیشتر موقعیت ایده‌آلی برای جبران گل خورده داشتند، حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند؛ حملاتی که با دفاع خوب مدافعان پرسپولیس و البته واکنش‌های رادوشوویچ در چند صحنه، بی نتیجه ماند. رادوشوویچ دقیقه 73 ناجی سرخپوشان شد و شوت محکم بازیکن نساجی را با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد. دقیقه 77 سیامک نعمتی جایگزین مهدی ترابی شد و دقیقه 85 هم سیدجلال حسینی جای بشار رسن را گرفت تا پرسپولیس حالت دفاعی‌تری به خود بگیرد. در حالی که توپ در اکثر دقایق در اختیار قائمشهری‌ها بود، آنها نتوانستند از حملات خود بهره ببرند. محمد قاضی دقیقه 87  جایگزین رحمان جعفری شد تا وزن خط حمله نساجی بیشتر شود اما نتیجه‌بخش نبود و مردان تیم «شهرخسته» دست خالی زمین را ترک کردند. شاگردان کالدرون با 34 امتیاز برای نخستین بار در فصل جاری به صدر جدول رسیدند. کالدرون پس از بازی به نوعی دور افتخار زد و رو به تماشاگران با مشت به سینه خود کوبید. حالا باید دید مرد آرژانتینی به کار خود در پرسپولیس ادامه خواهد داد یا اتفاق‌های دیگری در راه است.

سپاهان در اندیشه قهرمانی

دو مسابقه معوقه باقی مانده از نیم فصل نخست لیگ برتر امروز برگزار می‌شود. پیکان و تراکتور از ساعت 15 در بازی عقب افتاده هفته دوازدهم در ورزشگاه شهدای شهرقدس برابر هم قرار می‌گیرند. خودروسازان در شرایطی امروز به میدان می‌روند که شاید بازی آخر حسین فرکی سرمربی پیکان باشد، چرا که این مربی روی لبه تیغ قرار دارد و خبرهایی مبنی بر مذاکره پیکانی‌ها با علی دایی برای سپردن نیمکت‌شان به او نیز منتشر شده است. پیکانی‌ها معمولاً خوب بازی می‌کنند و خوب هم گل می‌زنند اما راحت‌تر از همه اینها، گل می‌خورند و می‌بازند. این تیم در 5 هفته اخیر، فقط یک امتیاز گرفته و 4 شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است. پیکان در حال حاضر با 13 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. در آن سو، تراکتور به روزهای خوب خود برگشته و توانسته با هدایت ساکت الهامی 3 برد متوالی به دست آورد. سرخپوشان تبریزی هفته گذشته هم برابر تیم مدعی شهرخودرو 3-1 به پیروزی رسیدند تا با 27 امتیاز به رده پنجم جدول صعود کنند. دو تیم تاکنون 16 بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که پیکان در 6 بازی و تراکتور در 8 بازی به برتری رسیده‌اند و 2 بازی نیز مساوی شده است. در این تقابل‌ها تراکتور 18 و پیکان 14 گل به ثمر رسانده‌اند. آخرین بازی دو تیم بازی برگشت فصل گذشته بود که 1-0 در تبریز به سود پیکان به پایان رسید.
همچنین صنعت نفت آبادان در بازی عقب افتاده هفته یازدهم از ساعت 16:45در ورزشگاه تختی آبادان، میزبان سپاهان است. صنعت نفت که در این فصل با هدایت دراگان اسکوچیچ بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته و نتایج درخشانی هم کسب کرده، با 27 امتیاز در رتبه ششم است. از سوی دیگر، سپاهان 31 امتیازی، می‌خواهد در این مسابقه پیروز شود تا نام خود را به عنوان قهرمان نیم فصل ثبت کند. ضمن اینکه شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفدهمین تقابل با صنعت نفت به دنبال از بین بردن طلسم شکست‌ناپذیری طلایی‌پوشان آبادانی برابر خود هستند. چرا که سپاهان در 6 سال گذشته نتوانسته این تیم را شکست دهد و آخرین پیروزی آنها مربوط به بازی برگشت لیگ دوازدهم است که با 3 گل، برزیلی‌ها را شکست دادند. صنعت نفت و سپاهان، تاکنون 16 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که اصفهانی‌ها 7 برد و آبادانی‌ها 2 پیروزی کسب کرده‌اند و 7 دیدار نیز مساوی شده است. در این بازی‌ها 24 گل توسط سپاهانی‌ها و 12 گل توسط نفتی‌ها به ثمر رسیده است. دو تیم زردپوش فوتبال ایران، در جام حذفی هم 3 بار رودررو شده‌اند که یک برد سهم سپاهان و 2 پیروزی سهم نفت بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد