hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > خاکسپاری احمد سمیعی گیلانی در رشت

خاکسپاری احمد سمیعی گیلانی در رشت

ایسنا نوشت: پیکر استاد احمد سمیعی گیلانی، پدر ویراستاری نوین ایران طی مراسمی در رشت و با حضور مردم فرهنگ‌دوست گیلان تشییع شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم استاد احمد سمیعی گیلانی، پدر ویراستاری نوین ایران و چهره ماندگار ادبیات امروز در تالار مرکزی رشت برگزار شد. پیکر ایشان پس از تشییع در محوطه تالار مرکزی رشت به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور استاندار گیلان و معاونین وی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران فرهنگی و هنری استان و جمعی از مفاخر و چهره‌های ادبی و فرهنگی گیلان برگزار شد.

استاد احمد سمیعی گیلانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. وی در دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

«خیال پروری‌های تفرجگر انزواجو» از ژان ژاک روسو، «چیزها» از ژرژ پرک(ترجمه)، «ادبیات ساسانی»، «داتا گنج بخش»(زندگی‌نامه و تعالیم شیخ ابوالحسن علی بن عثمان هجویری) از شیخ عبدالرشید(ترجمه)، «چومسکی» از جان لاینز(ترجمه)، «هزیمت یا شکست رسوای آمریکا» از ویلیام لوئیس و مایکل له دین(ترجمه)، «ساخت‌های نحوی» از نوآم چامسکی(ترجمه)، «آیین نگارش»، «دیدرو» از پیتر فرانس(ترجمه)، «سالامبو» نوشته گوستاو فلوبر(ترجمه)، «شیوه نامه دانشنامه جهان اسلام»، «نگارش و ویرایش» و «تتبعات» از مونتنی(ترجمه) از جمله آثار این چهره ماندگار گیلانی است.

۲۵۹۲۵۹

منبع: khabaronline-1747387

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد