hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > پخش داستان زندگی مجری سرشناس و خاطره‌ساز از تلویزیون

پخش داستان زندگی مجری سرشناس و خاطره‌ساز از تلویزیون

«قصه‌های خورشید خانم» پرتره‌ای از عذرا وکیلی گوینده رادیو و مجری و تهیه‌کننده برنامه خاطره‌ساز «سلام کوچولو» روز سه‌شنبه ۸ فروردین ساعت ۱۵ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، ابوالفضل توکلی درباره چگونگی ساخت مستند «قصه‌های خورشید خانم»؛ پرتره‌ای از عذرا وکیلی گوینده رادیو، مجری و تهیه‌کننده برنامه «سلام کوچولو» گفت: در جریان ساخت مستند مژگان عظیمی دوبلور و گوینده‌ای که از ۵ سالگی به دعوت عذرا وکیلی به رادیو آمده، صاحب صدای نوستالژیک برنامه «سلام کوچولو» را ملاقات کردم و تصمیم گرفتم پرتره او را هم بسازم.

وی ادامه داد: موضوع را با مدیر تولید شبکه مستند مطرح کردم و خوشبختانه او هم مثل من و خیلی از همسن و سال‌های ما با صدای وی خاطره داشت و استقبال کرد.

این کارگردان گفت: بیشترین شهرت عذرا وکیلی برای کار با کودکان در رادیو است، یکی از مهمترین این برنامه‌ها «سلام کوچولو» است. جالب اینکه این برنامه بدعت‌های جالبی گذاشت و یکی از آنها این بود که تولیدش با حضور روشندلان در رادیو ادامه پیدا کرد.

وی افزود: عذرا وکیلی برنامه رادیویی «از سرزمین نور» را هم تهیه کرده است؛ برنامه‌ای که با حضور شادروان‌ها منوچهر اسماعیلی، جلال مقامی، رفعت هاشم پور و البته استاد ایرج رضایی شکل گرفت و ماندگار شد.

توکلی گفت: عذرا وکیلی از کودکی به رادیو می‌رود و کار حرفه‌ای خود را در نوجوانی با نمایش‌های رادیویی جانی دالر و داستان‌های شب آغاز کردد.

وی افزود: زندگی عذرا وکیلی روایت شیرینی دارد و سعی کردیم جنبه‌های مختلف این زندگی هنرمندانه را به تصویر بکشیم. همسر وی هم از کارگردان‌های قدیمی تلویزیون است و دخترشان هم در رادیو به عنوان تهیه کننده مشغول به کار است.

توکلی گفت: این فیلم در ۶۰ دقیقه به زندگی و زمانه عذرا وکیلی پرداخته و سعی کردیم در آن به رسم فیلم های قبلی مجموعه پیشکسوتان دوبله و صدا از عزیزانی یاد کنیم که در این حوزه اثرگذار بوده اند و دیگر در میان ما نیستند، عزیزانی مانند حمید قنبری، مانی، شاهرخ نادری و... .

«قصه‌های خورشید خانم» تولید جدید شبکه مستند سیماست؛ نخستین پخش تلویزیونی این مستند سه‌شنبه ۸ فروردین ساعت ۱۵ و تکرار آن ساعت ۲۴ خواهد بود.

پخش داستان زندگی مجری سرشناس و خاطره‌ساز از تلویزیون

۲۵۹۲۵۹

منبع: khabaronline-1747359

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد