hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > 4 نکته از سخنان  سید حسن نصرا...

4 نکته از سخنان  سید حسن نصرا...

درحالی‌که هفته‌هاست همگان منتظر واکنش و سخنرانی رسمی دبیر کل حزب ا.. لبنان در مورد جنگ غزه بودند این مهم بالاخره به تحقق پیوست و البته طبق پیش‌بینی این سخنرانی واکنش‌های زیادی را هم به همراه داشت.

درحالی‌که هفته‌هاست همگان منتظر واکنش و سخنرانی رسمی دبیر کل حزب ا.. لبنان در مورد جنگ غزه بودند این مهم بالاخره به تحقق پیوست و البته طبق پیش‌بینی این سخنرانی واکنش‌های زیادی را هم به همراه داشت. شماری از کارشناسان می‌گویند سخنان سید حسن نصرا... حاکی از هماهنگی جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه برای مقابله با رژیم کودک کش اسرائیل بوده و روزها و هفته‌های آینده نیز حوادث مهمی در فلسطین رخ خواهد داد.
به هر ترتیب سخنرانی روز جمعه سید حسن نصر ا...، اولین اظهارنظر وی از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی بود که چندین نکته از آن استنباط می‌شود. سخنرانی نصرا... از آنجایی حائر اهمیت است که اسرائیل، حزب‌ا... را جدی‌ترین تهدید برای خود می‌داند و تخمین می‌زند که حزب ا... حدود ۱۵۰ هزار موشک و راکت دارد و همچنین مجهز به پهپادها و موشک‌های زمین به هوا و زمین به دریا است. ادعایی که البته تاکنون ثابت نشده است و اساسا نمی‌توان بر ادعاهای رژیم صهیونیستی حساب کرد. به هر ترتیب چندین نکته از این سخنرانی استنباط می‌شود.
1.او در این سخنرانی اعلام کرد که حزب‌ا... متحد حماس است و از هشدارهای آمریکا برای دور ماندن از جنگ اخیر منصرف نشده است. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند دبیر کل حزب ا... لبنان در سخنرانی خود اعلام کند نیروهای حزب‌ا... به‌طور کامل وارد درگیری‌ها خواهند شد اما برخلاف پیش‌بینی‌ها حزب ا... موضوع اتحاد را مطرح کرد.
2.او همچنین هشدار داد که حزب ا... برای تمامی گزینه‌ها آماده است و می‌تواند هرزمانی که بخواهد آن‌ها را انتخاب کند؛ به‌عبارت‌دیگر بر این اساس اسرائیل و متحدان غربی‌اش تهدید شدند که در صورت ادامه حملات قصه ممکن است به گونه دیگری رقم بخورد.
3. او آمریکا را مسئول اصلی جنگ در غزه معرفی کرد و گفت که اسرائیل تنها یک نیروی اجرایی است. همچنین افزود: «آمریکا از آتش‌بس جلوگیری می‌کند.» او همچنین از حمایت آمریکا از اسرائیل در بمباران غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۹ هزار نفر شده است انتقاد کرد و گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا استدلالی جعلی مبنی بر اینکه حماس سر کودکان را بریده است داشت اما برای هزاران کودک غزه که در اثر بمباران اسرائیل سرهایشان از بدنشان جداشده است سکوت کرد.» او به آمریکا این پیام واضح را داد که بخشی از هزینه‌های جنگ غزه متوجه نظامیان آمریکایی است که در منطقه حضور دارند.
4.نصرا... به‌صراحت گفت که در روزهای آینده، دامنه درگیری با اسرائیل را گسترش خواهد داد و حزب ا... تنها به تقابلات مرزی اکتفا نخواهد کرد. البته در این سخنرانی روز مشخص اعلام نشد اما عملیات روانی خوبی با مخاطب نظامیان اسرائیلی آغاز شد.
به هر ترتیب باید منتظر ماند تا دید که آیا حزب ا... لبنان که در گذشته در عمل ثابت کرده از ورود مستقیم به میدان جنگ ابایی ندارد به‌صورت مستقیم وارد این میدان نبرد نابرابر می‌شود و از کودکان و زنان مظلوم فلسطینی دفاع می‌کند و یا اتفاقات دیگری در معرض وقوع است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد