hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تردد دیپلمات‌های خارجی به گلستان بدون وقفه ادامه خواهد داشت

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان:

تردد دیپلمات‌های خارجی به گلستان بدون وقفه ادامه خواهد داشت

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان گفت: روند تردد دیپلمات‌های خارجی به استان در سال آینده ادامه دارد و یکی از اهداف اصلی این رویکرد، معرفی بیشتر استان به طرف‌های خارجی به خصوص سرمایه‌گذاران است.

ایرنا - مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان گفت: روند تردد دیپلمات‌های خارجی به استان در سال آینده ادامه دارد و یکی از اهداف اصلی این رویکرد، معرفی بیشتر استان به طرف‌های خارجی به خصوص سرمایه‌گذاران است.

 ذوالفقار امیرشاهی در نشست خبری با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای گسترش روابط با کشورهای همسایه گفت: با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان، باید زیرساخت جذب گردشگری داخلی و خارجی در گلستان نیز افزایش یابد.

وی به رشد سفرهای کاری و دیپلماتیک به گلستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال هیات‌های تجاری و سیاسی از روسیه، تاتارستان، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و عراق وارد گلستان شده و در پاسخ به آن ۲ هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری گلستان به کشورهای همسایه سفر کردند که نتیجه آن امضای ۲ یادداشت تفاهم‌نامه همکاری با ترکمنستان و تاتارستان با موضوع حمل کالا به آسیای میانه بود.

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان افزود: همسایگی خاکی و آبی با چند کشور و سکونت اقوام متعدد، فرصت مناسب گلستان برای جذب گردشگر خارجی است که به شرط فراهم‌بودن زیرساخت‌ها، می‌توان از این ظرفیت برای رونق استان استفاده کرد.

امیرشاهی بیان کرد: وزارت خارجه دوت سیزدهم برنامه بلند مدتی برای توسعه و دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه دارد که با همکاری نهادهای خصوصی و دولتی به اهداف خود دست خواهد یافت.


وی گفت: در گلستان دانشجویانی از قزاقستان، روسیه و عراق مشغول تحصیل هستند و با توجه به فعالیت مراکز علمی دارای کیفیت بالای علمی با افزایش زیرساخت‌های بیشتر امکان افزایش دانشجویای خارجی در استان وجود دارد.

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان افزود: در سال آینده هیات بلند پایه اقتصادی بالکان به گلستان سفر خواهند کرد و در حوزه های مختلفی از جمله ارتباطات کشاورزی، علمی و آموزشی به زودی تبادل صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: ترانزیت کالا به ترکمنستان مسیر عادی خود را در پیش گرفته و کامیون‌های حمل بار از مرز اینچه‌برون در حال تردد هستند که توسعه مناسبت های اقتصادی با این کشور می‌تواند به افزایش صادرات گلستان منجر شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد