hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > امسال ۷ هیئت تجاری- سیاسی خارجی وارد گلستان شدند

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان:

امسال ۷ هیئت تجاری- سیاسی خارجی وارد گلستان شدند

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان با اشاره به بهبود تعاملات خارجی جمهوی اسلامی با همسایگان، گفت: امسال هفت هیئت تجاری -سیاسی خارجی وارد گلستان شدند.
ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال هفت هیأت تجاری و سیاسی از روسیه، تاتارستان، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و عراق وارد گلستان شده اند و در مقابل دو هیأت بلندپایه اقتصادی و تجاری گلستان به کشورهای همسایه سفر و دو یادداشت تفاهم‌نامه همکاری با ترکمنستان و تاتارستان با موضوع حمل کالا امضا شده است.

مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان افزود: مراکز آکادمیک و دانشگاه‌های استان گلستان میزبان دانشجویانی از قزاقستان، روسیه و عراق هستند که با توجه به کیفیت بالای علمی مراکز آموزش عالی می‌توانیم با افزایش زیرساخت‌های بیشتر امکان افزایش دانشجویای خارجی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به عادی سازی فرایند ترانزیت کالا از مرز اینچه برون به سوی ترکمنستان اظهار کرد: تسهیل تردد کامیون‌ها موجب بهبود مناسبت‌های اقتصادی با این کشور خواهد شد.

امیرشاهی گفت: حضور استاندار گلستان در تحرکات دیپلماتیکی دولت سیزدهم با کشورهای عضو CIS به ویژه سفر اخیر به جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه و ترکمنستان، دریچه‌ای نوین و امیدآفرین برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی و رویکردی مطمئن برای محرومیت زدایی از استان است

وی ادامه داد: در سال جاری به منظور توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور، با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان گلستان و تاتارستان سفرهای اثربخش بین دو طرف انجام شده که در نتیجه آن، تفاهم نامه‌ای در زمینه تجاری در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری، پتروشیمی، کشاورزی و فعال‌سازی حمل و نقل در امتداد کریدور شمال به جنوب آماده شده است.

نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان با بیان اینکه استان ما ۴۶۵ کیلومتر مرز خاکی و دریایی دارد، گفت: ما از طریق گذرگاه مهم و راهبردی اینچه برون هم در بخش زمینی و هم ریلی ارتباط مستقیم و مهمی با کشور مشترک المنافع داریم که این گذرگاه دروازه ورود جمهور اسلامی ایران به اوراسیا و کشورهای آسیای میانه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد