hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آغاز طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد

مدیرکل استاندارد گلستان

آغاز طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد

مدیر کل استاندارد گلستان از آغاز طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در استان خبر داد.

مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از التهاب بازار و اجحاف در حق مردم؛ طرح “عیدانه” با هدف ارتقا کیفیت خدمات در بخش دولتی و خصوصی در ۱۲ محور در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

سید مهدی حسینی یکی از مهمترین حوزه های این طرح را؛ نظارت بر کیفیت بخشی خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران که می توانند باعث رونق استان شوند عنوان کرد و گفت: در این طرح نوع خدمات و امکانات راه‌آهن، فرودگاه، ترمینال، هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، زائرسراها، دفاتر خدمات پستی، مدارس، سالن‌های ورزشی، خانه سالمندان، رستوران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان ارزیابی خواهد شد.

حسینی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، بر کالاها، خدمات، هتل ها، زائر سراها، رستوران ها، مراکز تفریحی و خدماتی نظارت دقیق و مستمر انجام می شود.
حسینی گفت: نظارت‌ بر بازار در ایام نوروز تشدید خواهد شد و در این بازرسی‌ها، کالا‌ها و خدمات مشمول استاندارد اجباری کنترل مضاعف و در صورت وجود و توزیع کالا‌های فاقد پروانه استاندارد و پایین‌تر از حد کیفیت، خدمات فاقد ایمنی و استاندارد، برابر قوانین رسیدگی و برخورد خواهد شد.
مدیر کل سازمان استاندارد استان گلستان، تأکید کرد: با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و از طرفی افزایش تقاضای عمومی برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات، ضرورت کنترل و نظارت ویژه بر بازار توسط بازرسان این اداره‌ کل در قالب طرح عیدانه و در راستای ارائه مطلوب خدمات و کالای استاندارد به عموم شهروندان و مسافران نوروزی اهمیت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه طرح عیدانه استاندارد، با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی با همکاری دستگاه های اجرایی در سطح استان اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: به منظور صیانت از حقوق آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف و «جلوگیری از کم فروشی، گرانفروشی» و همچنین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و خدمات دهی و خدمات رسانی بهینه و رضایتمندی مهمانان نوروزی که این استان را انتخاب کرده اند، این طرح در تمام شهرستان های استان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با ارسال کد ده رقمی زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی 10001517، شخصا از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند و در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 و یا سامانه پیامکی 30001517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد