hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش سفرهای کاری و دیپلماتیک به گلستان

مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان:

افزایش سفرهای کاری و دیپلماتیک به گلستان

مدیران با برنامه ریزی مناسب شرایط را برای حضور خارجی ها فراهم کنند امیرشاهی گفت: سفرهای کاری و دیپلماتیک به گلستان در سال جاری افزایش یافته و امسال هیئت‌های تجاری و سیاسی از روسیه، تاتارستان، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و عراق وارد استان شده اند.

شبستان، ذوالفقار امیرشاهی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع و مولفه گردشگری با سایر کشورها متفاوت است، توریستی که وارد کشور ما می شود باید بسیاری از مسائل را رعایت کنند.

 مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان افزود: کشور ایران با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان، باید زیرساخت های جذب گردشگری داخلی و خارجی در گلستان را افزایش دهد.

 وی ادامه داد: علی رغم همه محدودیت ها با برخوردهای غلط و افراط گرایانه برخی افراد مواجه هستیم و هر چقدر با صبر و مدارای بیشتری برخوردار باشیم، توریست بیشتری را جذب خواهیم کرد.

 امیرشاهی اظهارداشت: باید امکانات اولیه ای که می تواند فراهم شود را در استان فراهم کرد تا توریست های خارجی زیادی وارد گلستان شوند.

 وی گفت: سفرهای کاری و دیپلماتیک به گلستان در سال جاری افزایش یافته و امسال هیئت‌های تجاری و سیاسی از روسیه، تاتارستان، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و عراق وارد استان شده اند.

مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: همچنین ۲ هیئت بلندپایه اقتصادی و تجاری گلستان به کشورهای همسایه سفر کردند و ۲ یادداشت تفاهم‌نامه همکاری با ترکمنستان و تاتارستان با موضوع حمل کالا به آسیای میانه امضا شد.

 وی با بیان اینکه همسایگی خاکی و آبی با چند کشور و سکونت اقوام متعدد، فرصت مناسبی را برای جذب گردشگر خارجی  در گلستان فراهم می کند، گفت: فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری در استان رونق گردشگری در استان را به همراه خواهد داشت.

 امیرشاهی افزود: همه امکانات رفاهی ما بسیار خوب است و مدیران باید با برنامه ریزی شرایط را برای حضور خارجی ها در استان فراهم کنند.

 وی گفت: آرمان های انقلاب اسلامی ما حکم می کند که گزارش های انقلاب مان را به خارج از کشور صادر کنیم.

 مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان اظهارداشت: با مکاتبات صورت گرفته، از برخی از کشورها در استان دانشجوی در حال تحصیل داریم.

 

وی از سفر هیئت تجاری بلند پایه اقتصادی بالکان در سال آینده به گلستان خبر داد و گفت: در این سفر در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی، علمی و آموزشی تبادلاتی انجام خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد