hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > راهبردهای آتش نشانی گرگان در کاهش حوادث چهارشنبه سوری پایان سال

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان

راهبردهای آتش نشانی گرگان در کاهش حوادث چهارشنبه سوری پایان سال

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به تشریح راهبردهای آتش نشانان در کاهش حوادث چهارشنبه سوری پایان سال خبر داد.

موسی الرضا صفری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی گرگان در چهارشنبه آخر سال سه راهبرد دارد، گفت: راهبرد نخست آموزش شهروندی است که در تمام سال با اقدامات طرح شهر ایمن در حال اجراست و در پایان سال آموزش ها مختص چهارشنبه سوری پایان سال و مسافرت نوروزی ایمن و خانه تکانی برگزار می گردد.

 

صفری افزود: این دوره های آموزشی از ابتدای اسفند ماه شامل آموزش دانش آموزان مدارس، برگزاری آموزش ویژه خانه های فرهنگ، آموزش ویژه مهدهای کودک در پارک کودک ایستگاه عملیاتی شماره ۳ آتش نشانی در چاله باغ انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در راهبرد اطلاع رسانی و هشدارهای ایمنی راه اندازی پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» برای دومین سال و پیوستن شهروندان به این پویش از تاریخ 13 اسفندماه، برپایی نمایشگاه عکس از حوادث تلخ سالهای گذشته، ایستگاه ایمنی در میدان شهرداری از ۲۰ اسفند ماه، چاپ و توزیع بروشور آشنایی با خطرات چهارشنبه سوری، طراحی و چاپ بنرهای اطلاع رسانی در موضوع چهارشنبه سوری و نصب در مکان های مختلف سطح شهر بوده است.

 

صفری افزود: راه انداری اتوبوس ایمنی و نشاط برای اولین بار با ابتکار سازمان آتش نشانی و حضور در محلات و اجرای برنامه های شاد و آموزنده همراه با نقاشی کودکان و ارائه آموزش های لازم توسط کارشناسان آتش نشانی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان انجام شد.

 

وی اشهار کرد: نقاط حادثه خیز چهارشنبه سوری سال قبل در سطح شهر را شناسایی کرده و تیمهای عملیاتی سیار در این نقاط مستقر و کلیه ایستگاه های عملیاتی از نظر پرسنل و تجهیزات در آمادگی کامل بوده و سازمان آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته در شب چهارشنبه سوری و ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات به مردم و شهروندان است.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان ادامه داد: از والدین عزیز خواهشمندیم در این شب مراقب فرزندان خود باشند، همچنین از روشن کردن آتش در کنار پست‌های توزیع برق، مکان‌ها و پارکینگ‌های سربسته، کوچه‌های باریک، کنار خودروهای پارک شده و مواد اشتعال‌زا خودداری کنند.

 

صفری در پایان گفت: مواد محترقه بسیار خطرآفرین هستند، بنابراین نگهداری این مواد در منزل خطرناک است و افراد از پرتاب این مواد به سمت خودروها و افراد خودداری کنند و با رعایت نکات ایمنی مراقب باشیم تا سال نو را با تلخی شروع نکنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد