hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > هدفگذاری تولید آبزیان در گلستان تولید ۵۰ هزار تن تا سال ۱۴۰۴ است

مدیرکل شیلات گلستان؛

هدفگذاری تولید آبزیان در گلستان تولید ۵۰ هزار تن تا سال ۱۴۰۴ است

مدیرکل شیلات گلستان گفت‌: هدفگذاری تولید آبزیان در این استان شمالی تا پایان سال ۱۴۰۴ تولید ۵۰ هزار تن انواع ماهی و آبزی است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت‌: هدفگذاری تولید آبزیان در این استان شمالی تا پایان سال ۱۴۰۴ تولید ۵۰ هزار تن انواع ماهی و آبزی است.

اسماعیل جباری در نخستین جشنواره بزرگ طبخ آبزیان( ماهی و میگو) استان در گرگان، افزود: تولید آبزیان در گلستان ۲۰ هزار تن در سال است که عمده آن به بازارهای خارج استان فرستاده می‌شود.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در مصرف ماهی و میگو ادامه داد: سرانه مصرف این محصول در گلستان، ۱۰.۸ کیلوگرم به ازای هر نفر و سرانه کشور ۱۳.۸ کیلوگرم است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه مصرف ماهی و میگو در سبد غذایی ساکنان گلستان یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل بوده و با جدیت هم دنبال می‌شود.

جباری از سرمایه‌گذاری در افزایش تولید ماهی و میگو در گلستان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۳ هزار تن میگو در استان برداشت شد که از طریق آن زمینه اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در منطقه محروم و مرزی گمیشان به وجود آمد.


جباری ادامه داد: اکنون ۱۰ طرح پرورش ماهی خاویاری در سطح استان فعال است.

مدیرکل شیلات گلستان، توسعه پرورش ماهی در قفس در سواحل خزر، مراکز پرورش ماهیان گرمابی در نواحی شمالی و سردآبی در مناطق جنوبی و پرورش ماهی در منزل را از جمله طرح‌های مهم این اداره کل برشمرد و گفت: این سرمایه‌گذاری ضمن ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم، به افزایش سرانه درآمد ساکنان استان منجر خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد