hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال آینده

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

اجرای طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال آینده

طرح کاشت یک میلیارد درخت، بهترین فرصت احیای جنگل‌های هیرکانی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: اجرای طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت در چهارسال، بهترین فرصت احیا و غنی‌سازی جنگل‌های هیرکانی و توسعه فضای سبز نوار شمالی این استان است.

حمید سلامتی در نشست خبری افزود: برای این طرح در گلستان قرار است علاوه بر درختان و درختچه‌های مرتعی بومی، گونه‌های غیربومی سازگار با منطقه نیز کاشته شود.

نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود و بعد از چهار سال به یک میلیارد برسد.

وی ادامه داد: برش استانی برای گلستان در نخستین سال اجرای این طرح تولید و کاشت ۹ میلیون و ۶۴۰ هزار نهال در سه بخش توسعه فضای سبز، زراعت چوب و عرصه منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع است.

به گفته سلامتی از این برش استانی، حدود ۵ میلیون نهال با مشارکت ۶۰ نهالستان بخش خصوصی، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله توسط چهار نهالستان بخش دولتی و بقیه نهال مرتعی تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: اراضی نوار شمالی گلستان با اقلیم نیمه خشک که ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و عمده اراضی آن را مرتع و بخشی زراعی تشکیل می‌دهد با کاشت نهال‌های مناسب از خطر بیابان‌زایی نجات خواهند یافت.

سلامتی به طرح توسعه فضای سبز در منطقه آزاد تجاری اینچه برون اشاره کرد و گفت: فضای سبز در بخشی از ۱۲ هزار هکتار منطقه آزاد اینچه برون ایجاد می‌شود .

وی از تولید و کاشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار بوته و درختچه برای منطقه شمال گلستان در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده بوته‌ها و درختچه‌های مناسب این منطقه در استان تولید و برای سرسبزی آن غرس می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد