hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > تخصیص بودجه هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه فاضلاب قم

تخصیص بودجه هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه فاضلاب قم

عاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم از اختصاص مبلغ یک هزار میلیارد تومان در متمم سفر رئیس جمهور به استان قم برای توسعه شبکه فاضلاب خبر داد.

ابراهیم معتمدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که وضعیت شبکه فاضلاب شهر قم در حوزه فاضلاب با ۴۲ درصد پوشش شبکه راضی کننده نیست اظهار داشت: در این زمینه اعتبارات خیلی خوبی جذب شد و در متمم سفر یک هزار میلیارد تومان جذب شد که ۵۰۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه و ۵۰۰ میلیارد تومان وزارت نیرو برای تصفیه خانه فاضلاب پردیسان و شبکه فاضلاب قم متقبل شده اند.

وی با بیان این که برای بهبود وضعیت پوشش شبکه فاضلاب قم، شرکت آبفا قم پای کار است تصریح کرد: در دوره چهار ساله دولت سیزدهم باید مشکل آب و فاضلاب قم رفع شود و در این زمینه منابع را گرفته ایم و تحقق اهداف بستگی به پیگیری ها دارد و در زمینه کیفیت آب شرب و پوشش شبکه فاضلاب وضعیت قم بهتر خواهد شد.

معاون استاندار قم اظهار داشت: تفاهم نامه اولیه احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان قم با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود. البته معتقد هستیم طرح های شبکه فاضلاب و فرودگاه به شدت در مسایل اقتصادی و بهداشتی بسیار موثر است و باید وضعیت بهداشتی فاضلاب را بهبود بخشید.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور، دی ماه سال ۱۴۰۱ به قم سفر کرد.

۱۱ طرح راه آهن قم برای دور دوم سفر رئیس جمهور به قم

معتمدی در ادامه با اشاره به این که برای دور دوم سفر رئیس جمهور به قم ۱۱ طرح راه آهن پیشنهاد خواهد شد که افزایش ظرفیت قطارها، بهبود وضعیت ساختمان و زیرساخت ها را شامل می شود.

وی ادامه داد: راه آهن ساختاری قدیمی دارد و مشکلاتی دارد اما هر آن چه در خطوط ریلی هزینه کنیم سرمایه است و امنیت این خطوط بالاست و تجهیزات و لوازم مورد نیاز آن داخلی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در پاسخ به سئوالی در زمینه وضعیت ایستگاه راه آهن قم در مسیر قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: قرار بود قطار سریع السیر از زیر سطح عبور کند و به ایستگاه فعلی راه آهن قم برسد که اجرای این طرح اکنون از نظر فنی و ریالی ممکن نیست.

وی بیان کرد: آخرین پیشنهادها مبنی بر این است که قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان در قم از ایستگاه راه آهن جمکران عبور کند و به ایستگاه راه آهن قم متصل شود، چرا که مسیر قطار سریع السیر در قم به نقطه ای می رسد که با ایستگاه مترو در یک نقطه است.

وی تاکید کرد: برنامه ای که فعلا مدنظر است این است که ایستگاه مترو، قطار سریع السیر و ایستگاه جمکران در یک نقطه قرار گیرند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد