hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > هاشمی‌طبا: سفر اینفانتینو به ایران غیرعادی و غیرطبیعی است

هاشمی‌طبا: سفر اینفانتینو به ایران غیرعادی و غیرطبیعی است

موضوع سفر جیانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران، به خاطر تحقق حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی‌های لیگ، چند روزی است که به صورت جدی‌تر مطرح شده است. او البته پیش از این هم از احتمال سفرش به ایران گفته بود اما این بار دیدارش با مهدی تاج در قطر، بهانه‌ای شد تا بار دیگر این موضوع را یادآوری کند و خبرش را هم یاهو اسپورت روی خروجی‌اش قرار داد.
 
این سفر و اصرارهای اینفانتینو کم‌کم دارد به رفتاری سؤال‌برانگیز تبدیل می‌شود. چرا شخص اینفانتینو باید برای این منظور به ایران سفر کند؟ چرا راه‌های دیگری را برای تحقق این موضوع انتخاب نمی‌کند؟ آیا رئیس فیفا درباره مسائل دیگر فوتبال ایران هم تا این اندازه پیگیر و مصر است؟ آیا فدراسیون فوتبال ایران بعد از صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی ایران-کامبوج، برای حضور زنان در بازی‌‎های لیگ همچنان در راستای سیاست‌های فیفا حرکت خواهد کرد؟
 
مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی همیشه حامی حضور زنان در ورزشگاه‌های کشور بوده و جزو نخستین افرادی به حساب می‌آید که پیشنهاد این موضوع را به طور جدی مطرح کرده است. با این حال اما او هم با تردید به سفر تازه رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نگاه می‌کند و این سفر را سفری غیرطبیعی می‌داند.
  
سفر اینفانتینو برای تحقق موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 من اطلاعی از رابطه فدراسیون و فیفا ندارم. اینکه رئیس فیفا به خاطر حضور زنان در ورزشگاه برای لیگ داخلی به ایران سفر کند، یک موضوع غیرطبیعی و غیرعادی است. می‌توانست نماینده‌اش را برای این منظور به ایران بفرستد یا از طریق دیگر عمل کند. به هرحال چنین سفرهایی هیچ‌وقت سابقه نداشته است.
 
شاید این موضوع انگیزه‌های شخصی برای رئیس فیفا داشته باشد و او به خاطر همین انگیزه‌های شخصی به ایران سفر می‌کند.
 بعید هم نیست. بعضی افراد در تظاهرات صلح‌آمیز شرکت می‌کنند تا اسم‌شان در کتاب حقوق بشر آورده شود. من از اهداف اینفانتینو اطلاع دقیقی ندارم اما معتقدم که این سفر کاملاً غیرطبیعی و غیر عادی است. تا کنون برای هیچ کشوری اتفاقی مشابه این رخ نداده است. به همین دلیل شاید انگیزه‌های شخصی عامل اصلی‌اش باشد.
 
گذشته از سفر اینفانتینو و انگیزه‌های شخصی او، آیا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای لیگ زیرساخت‌های لازم فراهم است؟
 به نظر من این مسأله نباید اینقدر بزرگ شود. موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها موضوعی نیست که این همه سال بخواهیم آن را ادامه دهیم. از اول هم مخالف بزرگ شدن این موضوع بودم. بارها گفته‌ام که زنان همانطور که در دیگر مکان‌های اجتماعی به راحتی حاضر می‌شوند، باید بتوانند به راحتی به ورزشگاه هم بروند.
 
بله، شما پیش از این بارها به این نکته اشاره کرده بودید که نباید این موضوع را بزرگ کنند.
 زنان می‌توانند هرجا که دل‌شان خواست بروند و هرجا که دل‌شان نخواست نروند.
 
همین موضوع ساده البته مخالف‌های زیادی هم داشته است.
 بله، می‌گویند زنان نباید به ورزشگاه بروند، چون محیط ورزشگاه برای حضور زنان مناسب نیست چون در ورزشگاه‌ها ناسزا می‌دهند و این برای زنان مناسب نیست. خب این موضوع خیلی ساده است! کسانی که اینطور فکر می‌کنند و محیط ورزشگاه‌ها را مناسب نمی‌بینند می‌توانند نروند و کسانی که با این موضوع مشکلی ندارند، بروند. قرار نیست زنان را به زور به ورزشگاه ببرند یا اجبار کنند! به همین سادگی مشکل حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد