hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دبل علیپور زیر باران سنگ!

دبل علیپور زیر باران سنگ!

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی دیروز با انجام 2 بازی آغاز شد.
شهرداری ماهشهر و پرسپولیس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند. سرخپوشان پایتخت در حالی برابر حریفی از لیگ دسته 2 قرار گرفتند که گابریل کالدرون به اکثر نفرات اصلی خود استراحت داد. به غیر از علیرضا بیرانوند که در لیست 18 نفره برای این بازی قرار نگرفت، بازیکنانی نظیر شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه و مهدی ترابی روی نیمکت نشستند تا سرمربی آرژانتینی باز هم تغییرات عمده ای را در ترکیب تیمش به وجود آورده باشد. بازی مطابق انتظار با میدانداری پرسپولیس آغاز شد و شاگردان کالدرون توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه شاگردان مهدی پاشازاده ایجاد کنند. در ادامه سرخ ها با پاس‌کاری‌های متعدد سعی کردند از لایه‌های دفاعی شهرداری عبور کنند که چندان موفق نبودند. دقیقه ۲۲ بشار رسن به سمت دروازه میزبان شوت زد و علیرضا سلیمی دروازه‌بان شهرداری ماهشهر توپ را راهی کرنر کرد. در سمت مقابل بازیکنان شهرداری هم سعی کردند با تاکتیک ضدحمله به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند که در مواردی هم موفق به انجام این مهم شدند. آنها با استفاده از چند ضربه کرنر و ایستگاهی خطراتی روی دروازه بوژیدار رادوشوویچ ایجاد کردند. با این حال نتیجه ای حاصل نشد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پرسپولیس نیمه دوم را با 2 تغییر آغاز کرد. بدین ترتیب که شیری به جای محمد نادری و مهدی ترابی هم به جای کمال کامیابی نیا وارد زمین شدند تا سرخ ها حالت تهاجمی تری به خود بگیرند. دقیقه 54 سیامک نعمتی اعتقاد به برخورد توپ با دست مدافع شهرداری در محوطه جریمه این تیم داشت ولی موعود بنیادی‌فر داور بازی چنین نظری نداشت. سانتر زمینی ترابی در دقیقه 58 با ضربه ناگهانی نعمتی همراه شد اما سلیمی با پا توپ را به کرنر فرستاد. یک دقیقه بعد میهمان به هدفش رسید. ترابی کرنر به دست آمده را از سمت راست ارسال کرد و علی علیپور با ضربه سر دروازه میزبان را گشود تا در دقیقه 59 اولین گل بازی به ثمر برسد. دقیقه  67 جهانگیر عسگری بازیکن شهرداری بعد از عبور از رادوشوویچ و در حالی که می‌توانست ضربه نهایی را بزند، روی زمین افتاد که بنیادی‌فر نه تنها اعتقادی به پنالتی نداشت بلکه حرکت این بازیکن را تمارض تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد. این تصمیم داور با واکنش شدید بازیکنان شهرداری و البته پاشازاده همراه شد. پرسپولیسی ها دقیقه 72 به گل دوم هم رسیدند. وحید امیری بعد از دریافت پاس بشار رسن، با پشت پا اصطلاحاً توپ را برای علیپور کاشت و مهاجم پرسپولیس با شوت دقیق و فنی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. علیپور که 62 گله شده حالا 9 گل دیگر تا رسیدن به حسین کلانی فاصله دارد. کلانی با 71 گل پنجمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس است. دقیقه 74 کالدرون تعویض سوم را انجام داد و انصاری را جایگزین فرشاد احمدزاده کرد تا به حفظ برتری تیمش بپردازد. در همین دقیقه پاس الیاس صالحی به صادق بوصبیح رسید که شوت محکم و زمینی او به تیرعمودی دروازه پرسپولیس خورد و به زمین برگشت. دقیقه 85 پاس در عمق رسن و شوت محکم علیپور به پای مدافع شهرداری اصابت کرد و از دروازه دور شد. در حالی که بازی دقایق پایانی را پشت سر می گذاشت، دقیقه 89 اتفاق بدی افتاد و با پرتاب سنگ به زمین سر فرزاد بهرامی کمک داور دوم بازی شکست و بازی متوقف شد. البته بعد از حدود 5 دقیقه بازی از سر گرفته شد و در نهایت با همان نتیجه 2-0 به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید. پرسپولیس با درخشش و دبل علیپور راهی  مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد و در واقع او بلیت این مرحله را برای سرخپوشان اوکی کرد.گفتنی است، در دیگر دیدار این مرحله تیم های نفت مسجد سلیمان و شاهین شهرداری بوشهر در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف هم رفتند. این دیدار در 90 دقیقه با نتیجه 2-2 به پایان رسید و بازی به وقت های اضافه کشیده شد. در وقت اضافه دوم، احمد الجبوری گل سوم نفت را به ثمر رساند و در حالی که شاهین هم 10 نفره شده بود، 3-2 به پیروزی رسید تا شاگردان مهدی تارتار دومین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی باشند.

مظفری‌زاده: داور پنالتی شهرداری ماهشهر را ندید

سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری در مورد نحوه قضاوت موعود بنیادی فر گفت: «مهم‌ترین صحنه مسابقه پنالتی ای بود که روی مهاجم شهرداری ماهشهر رخ داد و داور آن را ندید. بدترین تصمیم داور هم در دقایق پایانی بود. زمانی که کمک داور به دلیل پرتاب سنگ مصدوم شد و او دستور به قطع بازی داد. قطع بازی کار درستی بود اما بازگشت تیم داوری به میدان بدترین تصمیم بود زیرا هم قاطعیت داور زیر سؤال می‌رود و هم به تماشاگران این پیام را می‌دهیم که هر کاری دوست دارید انجام بدهید.» مهدی پاشازاده، سرمربی ماهشهری‌ها هم در نشست خبری گفت:«اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت، نتیجه دیگری رقم می‌خورد.» گفتنی است، خبرنگاران حاضر در نشست خبری به دلیل غیبت کالدرون در کنفرانس قبل از بازی، سؤالی نپرسیدند و سرمربی پرسپولیس هم سالن را ترک کرد.

سر کمک داور شکست، بازی متوقف شد

مسابقه شهرداری ماهشهر و پرسپولیس در دقیقه 89 وارد حاشیه شد. اتفاق تلخ شکستن سر کمک داور بود که باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود. دراین صحنه یکی از سنگ‌های پرتاب شده توسط هواداران به زمین، به سر فرزاد بهرامی کمک داور دوم برخورد کرد. موعود بنیادی‌فر داور مسابقه، بازی را متوقف کرد و به دلیل بداخلاقی تماشاگران و نبود امنیت، به همراه کمک‌های خود به رختکن رفت. بعد از حدود 5 دقیقه تیم داوری وارد زمین شد و در حالی که سر کمک داور به دلیل شکستگی بانداژ شده بود، روح‌الله شریفی داور چهارم جایگزین او شد. در این شرایط، 4 دقیقه وقت اضافه اعلام شد ولی به دلیل اینکه پرتاب سنگ از سوی جایگاه تماشاگران شهرداری ماهشهر ادامه داشت، بازی دوباره متوقف شد و در حالی که زمان روی 93:30 بود، داور 30 ثانیه زودتر، سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد