hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > 3میلیون و 500 هزار نفر در جشن های نیمه شعبان شرکت کردند

با حضور در مسجد مقدس جمکران

3میلیون و 500 هزار نفر در جشن های نیمه شعبان شرکت کردند

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: در شب و روز نیمه شعبان امسال بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مجاور در مسجد مقدس جمکران حاضر شدند.

به گزارش رویداد ایران از قم،ابوالقاسم مقیمی ذر گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از صبح روز سه‌شنبه تا ظهر امروز با تلاش کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین، ۱۰۵ هزار زائر نیز در استان اسکان یافتند.

معاون استاندار قم افزود: در دو روز گذشته، ۵۰ هزار زائر در شبستان‌ها و رواق‌های مسجد مقدس جمکران، ۲۸ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی میراث فرهنگی استان، ۲۳ هزار نفر در ستاد اسکان مردمی قم و چهار هزار زائر در بوستان‌ها و کمپ‌های اسکان شهرداری قم اسکان یافته‌اند.

وی ادامه داد: تردد خودرویی در این ایام نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

مقیمی گفت: همچنین از روز سه‌شنبه تا ظهر امروز با تلاش کمیته مردمی تکریم زائرین نیمه شعبان استان، ۱۸ هزار پرس غذای گرم بین زائرانی که در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و بقاع متبرک اسکان یافته بودند، توزیع شده است.

وی افزود: حضور پرشور و میلیونی مردم در برنامه نیمه شعبان نشانگر دلدادگی و دینداری مردم ایران و کشورهای اسلامی و غیرت انقلابی ایرانیان پس از انقلاب اسلامی است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به مسجد مقدس جمکران پس از انقلاب اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: عشق و ارادت مردم به امام حی و توسل و توجه به موعود و قبله‌گاه نجات بشریت حضرت مهدی (عج) که تقویت روحیه استکبارستیزی و مقاومت در برابر تهاجم همه جانبه غرب را تقویت می‌کند، در تمام باورها و ذهن و اندیشه و گفتمان مردم شریف ایران گسترش یافته که کل جهانیان شاهد بازتاب آن در چنین مراسم شاد و منسجمی هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد