hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی برگزار شد

نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی برگزار شد

نخستین رویداد باشگاه کتاب‌خوانان مشهدی با حضور نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ،معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله کشور ،،دبیر بنیاد ملی خانواده کشور ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و علاقه مندان و فعالان کتابخوان مشهدی در تالار شهربرگزارشد .

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مدیرعامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد در این همایش گفت : با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری درحوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی ،نخستین رویداد باشگاه کتاب‌خوانان مشهدی با هدف تقویت ایمان دررفتار دینی شهروندان برگزارنمودیم .

علی اکبر روحی گل خطمی با اعلام این مطلب افزود : این مجموعه فعالیت خود را از سال ۸۶ با کمک مشاورین تخصصی با  هدف ترویج و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب های  اجتماعی با ارائه کتاب های مفید در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است.

وی ادامه داد:این رویداد که به کوشش موسسه فرهنگی هنری شهید روحی مشهد با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی طراحی شده است؛ ویژه کتاب‌خوانان مشهدی است و در آن علاوه بر تقدیر از مروجین برتر کتابخوانی، به کتاب‌خوانان نیز جوایزی اهدا خواهد نمود

روحی گل خطمی اظهار داشت : این موسسه با توجه به تخصص نیروهای داخلی خود سامانه  برگزاری مسابقات کتابخوانی طراحی کرده است که این سامانه از سال ۸۸ اغاز به کار کرده است واکنون ۳۵ هزار عضو فعال کشوری دارد و تاکنون حدود ۱۰۰ مسابقه در حوزه های مختلف برگزار کرده و تقریبا تمامی دستگاه های فرهنگی استان خراسان رضوی نیز از این سامانه حمایت می نمایند.

وی با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار را با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی در روستاهای حاشیه شهر مشهد برگزار نمودهای یم افزود: در حال حاضر ۲۵۶ دوره آموزشی در روستاها برگزارشده وبا بازدید از کلیه کتابخانه های شبستان روستایی ارزیابی از آنان  به عمل آمده است.

مدیرعامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد در خصوص رویداد کتاب یارنیز  گفت : در این طرح 400 مروج ثبت نام کرده که ۲۰۰ مروج آموزش لازم را دیده و برای آموزش دانش آموزان مناطق محروم سطح استان فعالیت هفتگی خود  در حوزه اصول دین و کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس کتاب دعوت و امید شروع کرده اند.

روحی گل خطمی در خاتمه یاد آور شد :ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی  از اهداف برگزاری نخستین رویداد باشگاه کتاب ‌خوانان مشهد ی بود که در این  مراسم   علاوه بر قدر دانی از مروجین برتر کتابخوانی، به کتاب‌خوانان نیز جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است در این رویداد د از چهار  نماینده خیرین حوزه کتاب ،مروجین دستگاه های فرهنگی در حوزه کتاب ، اعضای فعال سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی و مربیان برتر حلقه های تربیتی حوزه  کتاب تقدیر بعمل آمد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد