hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خروج باغ عباس آباد از فهرست یونسکو صحت ندارد

خروج باغ عباس آباد از فهرست یونسکو صحت ندارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: خروج باغ جهانی عباس آباد به عنوان باغ غیرکویری ایران از فهرست آثار طبیعی یونسکو صحت ندارد.

مهران حسنی  درباره برخی شایعه مبنی بر خروج باغ جهانی عباس آباد از فهرست آثار یونسکو آن را رد کرد و گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد.
وی در عین حال تصریح کرد: اگر نسبت به رعایت مسائل میراثی و حفاظتی این اثر جهانی رعایت نکنیم احتمال دارد مسئله‌ای فراروی ان ایجاد شود.
حسنی همچنین با اشاره به انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ تصریح کرد: باید مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای تقویت گردشگری وبهره مندی از قابلیت‌های این مسئله فراهم کنیم.
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران رویداد ۲۰۲۲ را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به کشورهای اکو بسیار مهم و حائز اهمیت خواند.

مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر که به دستور شاه عباس اول صفوی در سال ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ قمری ساخته و در حال حاضر مهم‌ترین باغ غیر کویری ایران محسوب می‌شود، شامل دریاچه، کاخ، برج و حمام و… است که دریاچه عباس آباد با دارا بودن عمارتی در وسط خود از زیبایی بی نظیری برخوردار است.

وسعت دریاچه عباس آباد بهشهر بالغ بر ۱۰ هکتار بوده که در مرکز آن عمارتی به ارتفاع ۱۸ متر قرار گرفته و در فصل آبگیری دریاچه به زیر آب می‌رود. گهگاه فقط سقف آن از آب بیرون می‌آید، اما در فصول کم آبی تمام عمارت از آب بیرون و نمایان است، اما شگفت انگیز آن است که این ساختمان با اینکه بیش از نیمی از سال را در زیر آب به سر می‌برد اما پس از سال‌های متمادی همچنان پابرجا و استوار است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد