hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش کاشت درخت، مسیر هدف‌گذاری‌شده برای آینده گلستان است

معاون استاندار گلستان:

افزایش کاشت درخت، مسیر هدف‌گذاری‌شده برای آینده گلستان است

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار گلستان گفت: افزایش پوشش درخت، مسیر هدف‌گذاری‌شده برای آینده استان و گامی برای جبران کم‌توجهی سالیان گذشته برای حفظ و گسترش منابع طبیعی است.

 معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار گلستان گفت: افزایش پوشش درخت، مسیر هدف‌گذاری‌شده برای آینده استان و گامی برای جبران کم‌توجهی سالیان گذشته برای حفظ و گسترش منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری در ناهارخوران گرگان، افزود: اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در استان گلستان در حوزه علاج بخشی خلیج گرگان که از سال قبل با دستور دکتر رییسی آغاز شده گامی در راستای حفظ منابع طبیعی است.

وی با بیان این که طرح لایروبی کانال آشور منتهی به خلیج گرگان دارای افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: با اجرای این طرح مهم، ضمن جلوگیری از خشک شدن این پهنه آبی، از ورود ریزگردها به استان و حتی استان های همجوار در آینده ممانعت خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی، گفت: در این راستا تاکیدات فراوان در قرآن کریم و روایات معصومین برای حفظ آن با کاشت درخت شده که باید درعمل به آن بیشتر سرمایه گذاری با کارهای فرهنگی صورت گیرد.

مهاجر خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ درختکاری یک اقدام با ارزش در حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن بوده که رهبر معظم انقلاب هم از آن به عنوان یک حرکت دینی و انقلابی نام می برد.

وی تاکید کرد: به حفظ منابع طبیعی نیازمندیم و باید دستگاه‌های مرتبط نسبت به گسترش فرهنگ درختکاری و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی تلاش دوچندان داشته باشند.

بسیج امکانات گلستان برای اجرای طرح مردمی کاشت نهال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در این مراسم با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، گفت: در این استان برای اجرای این طرح بخش‌های دولتی و خصوصی پای کار هستند تا در نخستین سال اجرای آن ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و اقدام به کاشت نهال برای ایجاد فضای سیز، زراعت چوب و ایجاد و توسعه جنگل و تقویت پوشش مراتع شود.

حمید سلامتی افزود: ۶۰ مرکز تولید نهال در گلستان با ظرفیت تولید ۶ میلیون اصله وجود دارد که درکنار بخش دولتی دارای ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله، تولید نهال سال آینده را آغاز کرده اند.


ترکمنستان مرکز تولید ریزگرد برای گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۲ صحرای قره قوم و بالخان در ترکمستان و همسایگی گلستان، مرکز تولید ریزگرد این استان به شمار می رود که تقویت پوشش گیاهی مراتع و ممانعت از بیابان زایی در منطقه بسیار ضروری است.

وی افزود: علاوه بر این کاهش بارش ها سبب شده تا رودخانه اترک، کم آب شود و و تالاب‌های بین المللی آلماگل، آجی گل و آلاگل در نوار شمالی استان خشک شود که برنامه‌ریزی برای ایجاد پوشش گیاهی در مراتع منطقه دوچندان می کند.

سلامتی ادامه داد: احیای مراتع شمال را در دستور کار این اداره کل بوده و از سال آینده با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح بیابان زدایی در منطق با ایجاد پوشش گیاهی آغاز می‌شود.

وی بر همراهی بیش از گذشته مردم در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، حمایت بیش از گذشته از دستگاه قضایی و انتظامی در ریشه کنی قاچاق چوب، حفظ درخت بلوط و مقابله با قاچاق "قارچ ترافل" در شرق استان تاکید کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در این مزاسم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: سرمایه گذاری در این حوزه بسیار ضروری بوده و برای تحقق آن نیاز مبرم به کار برنامه ریزی و اجرای درست داریم.

حجت الاسلام مهدی فرحزاد افزود: برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت نخبگان حوزه منابع طبیعی در راستای شتاب دادن به گسترش فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی در استان برنامه در دست تدوین است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد