hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > تاثیر مدیریت مصرف برق ادارات استان در گذر موفق از پیك بار تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم مطرح کرد؛

تاثیر مدیریت مصرف برق ادارات استان در گذر موفق از پیك بار تابستان

دیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از برنامه ریزی لازم جهت مدیریت مصرف در بخش‌های اداری، صنعتی و کشاورزی در گذر از پیک بار تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش رویداد ایران از قم،یوسف صادقی در جلسه شورای اداری استان مدیریت تقاضا را از محورهای مهم برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و افزود: این رویکرد مهم می طلبد از راهکارهایی مثل توجه به الگوی مصرف، مدیریت و جابجایی بار و پیک سایی در زمان پیک بار، استفاده از مولدها در ادارات و سایر بخش ها، هوشمند سازی شبکه و رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: از برنامه‌های مهم و مورد تاکید صنعت برق، عدم اعمال مدیریت بار به صورت تجمعی است که این مهم هوشمند سازی و کنترل پذیری مصرف برق مشترکین را نیاز دارد و عدم اعمال مدیریت بار از طریق فیدرهای فشار متوسط بلکه به صورت نقطه‌ای با تاکید بر رعایت الگوی مصرف موجب اعمال دقیق مدیریت مصرف بار با رویکرد عدالت محور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با تاکید بر مصوبه‌ای از سوی هیئت دولت که در آن به کاهش مصرف برق در ساعات اداری تاکید شده است افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه در ساعت اداری و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف با اولویت خاموشی سیستم‌های سرمایشی اقدام نمایند.

صادقی بیان کرد: در موضوع مدیریت مصرف تابستان سال گذشته، شرکت توزیع نیروی برق استان قم در بخش صنعت ۶۵ مگاوات، در بخش کشاورزی ۱۵ مگاوات، در بخش اداری ۲۲ مگاوات و در بخش مولدهای ۱۲ مگاوات و جمعا به میزان ۱۱۴ مگاوات در استان اعمال مدیریت مصرف انجام شد، دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای طرح کنترل پذیری و نصب کنتورهای هوشمند، همکاری قابل توجهی را در گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۲ با شرکت توزیع نیروی برق استان خواهند داشت.

وی در پایان تاکید کرد: کنترل‌پذیر کردن لوازم اندازه‌گیری و هوشمند سازی کنتورهای مشترکان برق، یک تکلیف قانونی است و می‌بایست تمام اشتراک های اداری نیز به صورت تک مشترک کنترل‌پذیر شوند و ادارات با استفاده از ظرفیت های قانونی و با هزینه خود، نسبت به کنترل‌پذیر کردن لوازم اندازه‌گیری اقدام کنند و این مهم می‌تواند در پایداری شبکه و اعمال مدیریت مصرف بار کمتر در بخش کشاورزی و صنعتی منجر شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد