hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > افزایش ۵۴ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم

افزایش ۵۴ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه پیشنهادی شهرداری قم برای سال ۱۴۰۲ گفت: رقم این بودجه ۶۳ هزار میلیارد بود که با بررسی‌هایی که صورت گرفت، ۵۴ درصد افزایش یافت و به ۸۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش رویداد ایران از قم،حسین صابری روز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری قم در جلسه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت افزود: نهایتا در جلسه کمیسیون تلفیق جمع‌بندی نهایی شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف شورای شهر در خصوص این بودجه به جهت تغییرهایی زیادی که داشت ورود جدی داشتند، گفت: تمام کمیسیون‌ها بیش از پنج یا شش جلسه فوق‌العاده را مخصوص این بحث تشکیل دادند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده ۶۳ هزار میلیارد ریال بود که در جلسه نخست کمیسیون برنامه و بودجه، همچنین در جلسه بررسی درآمدها به عدد ۸۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد، که معادل ۵۴ درصد به نسبت بودجه پیشنهادی شهرداری مصوب شد.

وی ادامه داد: به همین نسبت نیز کمیسیون‌ها به بحث تغییرات ورود داشتند، جمع کل درآمدها از ۳۵ هزار میلیارد ریال به ۴۷ هزار میلیارد ریال رسید که ۹۳ درصد رشد پیدا کرد.

صابری همچنین افزایش جمع کل منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای از ۲۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به ۲۴ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال را مورد توجه قرار داد و گفت: جمع کل منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی نیز از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید که البته در این بخش ۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در کمیسیون برنامه و بودجه از عدد پیشنهادی سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به هفت هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال و سه هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال تغییرات داشتیم که شامل ۲ ردیف افزایشی، یک ردیف کاهشی و یک ردیف حذفی می‌باشد.

وی بیان داشت: در کمیسیون خدمات شهری نیز از ۴۰۱ میلیارد ریال به ۶۰۹ میلیارد ریال، مبلغ ۲۰۸ میلیارد ریال تغییر، همچنین ۱۲ مورد ردیف افزایشی، ۱۷ مورد ردیف جدید، یک مورد حذفی و سه مورد کاهشی را داشته‌ایم.

وی افزود: در کمیسیون شهرسازی از چهارهزار و ۹۱۴ میلیارد ریال به ۱۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال افزایش رسیدیم و تغییرات هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریالی، ۲۶ مورد افزایشی، ۱۸ مورد ردیف جدید و هشت مورد هم ردیف کاهشی داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین تغییرات در بودجه سال ۱۴۰۲ مربوط به کمیسیون عمران و حمل و نقل است گفت: این تغییرات از هشت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به ۱۴ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال به مبلغ پنج هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در این بخش، ۶۷ ردیف افزایشی، ۸۶ ردیف جدید، پنج ردیف حذفی و ۱۰ ردیف هم کاهشی است.

صابری یادآور شد: در کمیسیون فرهنگی نیز از ۱۴۵ میلیارد ریال به ۴۹۵ میلیارد ریال، تغییر ۳۵۰ میلیارد ریالی و پنج ردیف افزایشی را شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم اظهار کرد: در مجموع ۱۱۲ ردیف افزایشی، ۱۲۱ ردیف جدید، هفت مورد حذفی و ۲۲ مورد هم کاهشی است.

وی همچنین با بیان اینکه در خصوص تباصر نیز مواردی را اعلام کردیم که لحاظ شود گفت: ۱۸ مورد تبصره ضمیمه بودجه بررسی، و در کمیسیون برنامه و بودجه با کمی تغییرات مصوب شد، اما حدود ۷۰ تبصره‌ای که به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده بود، در نهایت با تصویب ۱۴ مورد آن، در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت و تغییرهایی حاصل شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز با بیان اینکه در رابطه با بودجه ۴۰۲ بر اساس برنامه‌ پنج ساله سه سناریو برای بحث‌های درآمدی پیش‌بینی شده بود افزود: این بودجه در بدبینانه‌ترین شکل ممکن، ۳۰ هزار میلیارد ریال، در محتمل‌ترین شکل ۴۸ هزار میلیارد ریال و در خوشبینانه‌ترین شکل هم ۵۷ هزار میلیارد ریال بود.

ابوالفضل اسماعیلی گفت: براساس میانگین تورم پنج ساله که در نظر گرفتیم، کل درآمد شهرداری باید ۷۳ هزار میلیارد ریال لحاظ می‌شد.

معاون شهردار قم افزود: در شورای اسلامی شهر، ردیف‌های درآمدی افزایش یافت و ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به درآمد شهرداری اضافه شد، از این رو عملا بودجه پیشنهادی تغییر ماهیت داد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه، عوارض بر کالا و خدمات را ۹۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد داده بودیم که هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال شد.

عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز با ذکر این نکته که بودجه فنی و عمرانی این نهاد در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود و امسال با ۲۲۸ درصد رشد حدود پنج‌ هزار میلیارد ریال شد بیان کرد: بودجه سال آینده نیز هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بالغ بر ۲۸۰ درصد رشد پیدا کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد